Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Är invandringen en belastning?

Rataxes skrev 2025-04-14 13:32:31 följande:
    Det går säkert att skylla på några fiktiva nassar.
    KillBill försvarar de gängkriminella eftersom han hela tiden försöker att lägga skulden på andra. Och Påskupploppet vill han inte ens diskutera.

Sedan 2018 har det skett 800 sprängningar, och under jan-2025 skedde det 31.

När Sverige var svenskt, innan invandringen, så var det ingen som sprängde i trappuppgångar och oskyldiga dog.
  • Anonym (Ledsen)

Idag finns det artiklar om detta både i Expressen och Aftonbladet. Informationen kommer från Polisen och Försäkringskassan.

Kriminella plundrar assistansersättning

Kriminella och deras familjer manipulerar systemet genom överdrivna behov, bristande assistans och förfalskade dokument, vilket leder till att utsatta personer vanvårdas och att assistansbidrag felaktigt finansierar annan brottslighet.

Man har undersökt utbetalningar av Försäkringskassans ersättningar till dessa under perioden 2022?2023. 18 597 personer har totalt fått 1,3 miljarder kronor utbetalt under året.

Lena Mellin Aftonbladet: "I november 2019 sade dåvarande statsministern Stefan Löfven (S) att ?vi såg det inte komma?. Han blev, med rätta, utskrattad. Så okunnig och ovetande kunde inte en regeringschef vara. I så fall borde hen inte ha uppdraget. På den posten är det en stor nackdel att vara både blind och döv".

• Anonym (Ledsen)

28,6% av eleverna i vissa utsatta områden har ej godkända betyg för att komma in på gymnasiet.

2024 tillsattes 270 miljarder extra till vissa utsatta områden för att förbättra lärarnas arbetsvillkor. Samtidigt så görs det stora besparingar inom sjukvård och äldrevården.

Jag arbetade som lärare när Sverige var svenskt, och invandringen är nu en mycket stor belastning för våra skolor. Liksom allt annat. Sverige blir aldrig som förr.

• Anonym (Ledsen)

Jag skrev fel, naturligtvis ska det vara 270 miljoner och inte miljarder.

• Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-05-02 18:20:07 följande:

Tänk att Sverige är världens fjärde lyckligaste land av 193 och ändå går vissa runt och trumpetar att allt är förstört..

Vad pratar folk om när de träffas? Är det hur lyckliga de är, och hur bra de har det? Det dröjer inte länge förrän invandringen kommer på tal med både ilska, frustration och besvikelse. Det är ett ständigt samtalsämne på min arbetsplats, och det börjar att bli ganska så tjatigt. Önskar att de kunde prata om någonting annat. Värst är de äldre, som hela tiden pratar om hur det var i Sverige innan invandringen.
  • Anonym (Ledsen)

KillBill. Eftersom du alltid försöker att tysta ner, och skarpt säger emot när vi tar fram fakta om invandringen och kriminella, så uppfattas det som att du försvarar dessa problem. Varför gör du det? 

Sveriges nuvarande problem handlar inte bara om mord, de gängkriminella är inblandade i så mycket annat också som har förstört Sverige. Och vårt rykte. Sverige och Finland har de högsta resultaten när det gäller att bli utsatt för våld. Det som drar upp siffrorna är sexuellt våld. 

Sverige har nu nått positionen som det mest kriminella landet i norra Europa, Baltikum inräknat. Narkotikahandel, människosmuggling och välfärdsbrott göder den kriminella brottsligheten med pengar. 

2023 drog de kriminella in 7,5 miljarder på bedrägerier. 

Skalan på Global Initiativs index går från 1-10 från ingen organiserad brottslighet alls - omfattande organiserad brottslighet. 

Sverige 4,7
    Danmark 4,02
    Norge 3,75
    Finland 2,98

Norge har nu stora bekymmer med att de "svenska" gängkriminella har börjat härja där också, så nu ligger de på andra plats. Danmark har samma problem med unga tonåringar som åker ner dit för beställningsmord. 

På Europalistan hamnar Sverige på plats 24 av de 44 länderna.

2023-2024: 278 sprängningar. Jan-2025: 31 sprängningar. 

Varför är det alltid invandrartäta områden som blir problemområden, och utsatta områden? Varför blir det inte så där det bara bor svenskar? 

Vad är orsaken till att Sverige numera ses som ett skräckexempel för andra länder? 

• Anonym (Ledsen)

Och nu letar KillBill desperat efter artiklar om svenskar som minsann också är kriminella? Eller diagram som ingen är intresserad av? Men rent procentuellt så är det ganska så stor skillnad. 

• Anonym (Ledsen)

Jag läste om denna diskussion på ett annat forum. Kvinnorna svarade då att det är för mycket invandrare, de vill träffa svenska män. Så de har hellre privata fester. Så kommer det inga kvinnor så blir det ganska så dött med bara en massa män. 

• Anonym (Ledsen)

TV-program, nyheter, kvällstidningarna, arbetsplatser, skolor, bostadsområden, demonstrationer, polisen, myndigheter, brott och krogen har samma problem: Invandringen. Det är ett problem som dyker upp precis överallt. Om det hade fungerat, och vi slapp de gängkriminella och allt negativt som invandringen har inneburit, så hade denna tråd inte existerat. 

Hur ofta läser man positiva saker om invandringen jämfört med det negativa? Aldrig någonsin.

• Anonym (Ledsen)
    nihka skrev 2025-05-09 19:36:21 följande:
    Om man inte släppper in människor pga hudfärg är det val baserade på rasism. Forumrasister kanske har svårt att greppa det.
    Men om kvinnorna inte vill komma, eftersom de vill träffa svenska män, så är det ju deras åsikter som är avgörande. Om de inte kommer så får de slå igen. 
  • Anonym (Ledsen)

Jag har tänkt mycket på kvinnan och barnet som vid en felsprängning för några veckor sedan blev mycket svårt skadade. 

• Anonym (Ledsen)

Jag skrev fel, en kvinna och hennes barn blev mycket svårt skadade vid en sprängning vid fel adress.

• Anonym (Ledsen)

KillBill. Du anser att gängkriminaliteten inte ska tas upp i denna tråd, men de kostar oss skattebetalare oerhört mycket pengar. 

2024 fanns det c:a 14 000 aktiva gängkriminella varav 2 000 i ledarskiktet. Det finns ytterligare 48 000 som är kopplade till nätverken. 

En person som i 15 års tid är gängkriminell kostar samhället drygt 23 miljoner. 

Så detta är väl en belastning när sjukhus måste läggas ned, och det görs ständiga besparingar och nedskärningar?

Så hur mycket kostar alla dessa gängkriminella? 

• Anonym (Ledsen)

Inte nu IGEN! En artikel om Åkessons bröllop för att byta ämne.  Skrattande 

• Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-05-10 11:20:33 följande:

Jag diskuterar gärna gängbrottslighet,  det är ett allvarligt samhällsproblem som självklart måste bekämpas med kraft på alla fronter. Det jag vänder mig mot är ditt ensidiga fokus på invandrare, där du sprider en felaktig bild av att gängen enbart skulle bestå av personer med utländsk bakgrund. Det stämmer helt enkelt inte.

Gängkriminalitet är komplex och bilden måste kunna nyanseras utan att du blir upprörd varje gång någon pekar på att verkligheten inte är så enkel som du vill få den att framstå.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgw0bj/jimmie-akessons-koppling-till-mc-presidenten-tight-med-familjen-i-manga-ar

www.dn.se/sverige/varningen-fran-danmark-comanches-extremt-kriminella/

Så här kan också en gängledare se ut.

- - -

Expressen har gjort en kartläggning gällande de gängkriminella.

40% var utrikesfödda
    82% hade föräldrar som var utrikesfödda
    94% hade en utlandsfödd förälder

Så det finns inte så mycket mer att diskutera och lägga tid på.  

• Anonym (Ledsen)

KillBill. Det spelar ingen roll om det bara gäller Stockholm, det är lika illa i alla fall. 
    Och nu blandar du in Åkesson igen! Skrattande  Att du ständigt kritiserar honom med hat är ett tecken på att du försöker att dölja din egen rädsla. Om man inte är rädd så bryr man sig inte. 

• Anonym (Ledsen)

Varför försvarar du alltid invandrare som är gängkriminella KillBill? Och lägger ner en massa tid på att bevisa att även svenskar är brottslingar? Varför blir du så offensiv när vi kritiserar dem som har förstört Sverige? 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ledsen)
    nihka skrev 2025-05-11 12:37:26 följande:
    Sluta gnäll över att du får svar på tal med länkar och statistik som petar ner dina fördomar i fördomsträsket.
    Det är inte fråga om fördomar, det är bara att läsa tidningarna och se på nyheterna där de alltid skriver och pratar om vad som nu händer i Sverige. Så mina inlägg är inga påhitt, man kan hitta all information på nätet. 

Naturligtvis har man olika åsikter beroende på om man är svensk eller invandrare. För oss som är äldre, och har upplevt Sverige som ett tryggt och säkert land, så känns den negativa utvecklingen här i Sverige både ledsam och frustrerande. Visst finns det många bra invandrare som arbetar, men 48 000 är nu anslutna till kriminella nätverk. Och tyvärr är det dessa som får all uppmärksamhet när man diskuterar invandringen. 

Var och varannan dag sker det mord, skjutningar och sprängningar. Detta har framkallat "white flight" då svenskar flyr från områden med mycket invandring då de är oroliga för sprängningar och skjutningar. 

De gängkriminella har tagit över i våra skolor och säljer droger. 

Jag har jobbat både på Försäkringskassan och inom sjukvården. Då behövde vi aldrig någonsin uppleva hot och trakasserier, men nu är det deras vardag. 

De kriminella kan dra in två miljarder i välfärdsbrott per år. Och att lura gamla ger mer inkomster än drogerna. 

Listan kan bli mycket lång på allt negativt som nu händer i samhället. 

Jag är inte rasist. En man inom familjen kommer från Irak, och naturligtvis tillhör han familjen. Innan han flyttade hit lärde han sig bra svenska, och fick genast ett jobb. Men man kan kalla honom för en "rasist". Det är vi som får lugna ner honom när invandringen kommer på tal. 

Så du har ingen förståelse för oss som har växt upp i Sverige, och nu får uppleva att det nu är det mest kriminella landet i Nordeuropa? Nu ska jag sluta att diskutera invandringen, jag blir så upprörd när jag läser om vad som har hänt med vårt fina Sverige. Hade denna tråd på 412 sidor existerat om invandringen inte var något problem?
  • Anonym (Ledsen)
    Ett uttalande från en förtvivlad Kristersson om Sverige och gängkriminaliteten. Sverige har aldrig någonsin sett något liknande. Inget annat land i Europa ser något liknande.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?