Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Pussa 12-åring son på munnen?

Vad säger pappan när du pratar med honom om det här? Känns väldigt olämpligt att pussa på munnen när barnen når puberteten, och långt innan det också! Min son är 4 och det börjar kännas som att man håller på att nå gränsen nu. Jag skulle aldrig pussa ett skolbarn på munnen iaf.

• Anonym (K)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-14 13:22:10 följande:
    Han gör det inte när han herpesutbrott i alla fall, hehe.

Han tycker att kyssar är äckligt. Så det vill jag inte ta upp igen.
    En man som tycker att kyssar är äckligt.... Varför är ni ens ihop??
  • Anonym (K)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-14 13:30:46 följande:
    Jag vågar inte ta upp det, många i tråden håller ju inte alls med om att det är avvikande.
    Det är inte bara avvikande, det är onormalt. Klart du ska kunna prata med honom om det, håll dig neutral och fråga hur han själv tänker kring det. Ska man verkligen gå omkring och vara rädd för att ta upp en sån sak med sin partner...? Som du sa, det är ok att tycka olika, så en sån småsak borde ni kunna prata om.
  • Anonym (K)
    Drottningen1970 skrev 2021-07-14 15:56:54 följande:

Jag tycker verkligen det är jättekonstigt att reagera så starkt negativt på att pussa sitt eget barn på munnen. Känns som nån obehaglig sexualisering av föräldra/barnrelationen. Som om det finns nån underliggande rädsla för att få olämpliga sexuella känslor för sitt barn. Funderar på om ni är samma personer som exempelvis måste ha på er bikini för att bada badkar med sin tvååring som man också läst att folk gör?

Det här är en 12-åring och inte en 2-åring................
  • Anonym (K)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-14 21:31:31 följande:
    Nej, så är det nog. Han kritiserar min ena dotter hela tiden för att hon är spontan och busig. Han kallar henne respektlös och jävligt (5 år) och säger att hans barn är snälla och lydiga, jag tolkar dem som kuvade och osäkra. Med bara mig är de helt annorlunda än med honom.
    Jag skulle aldrig tolerera att en man pratade så om mitt barn!! Han är en jävla översittare som försöker trycka ner alla i sin omgivning! Fattar ännu mindre nu varför du skulle vilja ha en relation med en sån. Och vilket intryck tror du din dotter får kring män, när du tillåter hur han beter sig mot er alla?
  • Anonym (K)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-16 07:41:29 följande:
    Vi ses knappt med barnen längre. Jag har satt ner foten och sagt att jag inte vill ta med barnen hem till honom eftersom det känns lite skadligt.
    Ja det var väldigt klokt! Men tänk på framtiden, ni kommer ju aldrig kunna ha en normal relation. Är det inte bara så att du slösar din tid med honom?
  • Anonym (K)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-16 08:30:18 följande:
    Vad är en normal relation? Måste man sammanfoga barnen?
    I en normal relation trycker man inte ner de i sin omgivning, han gör det mot sina egna barn och det är illa nog. Sedan gör han det mot DINA barn också, och det är helt oförlåtligt! Om han inte redan försöker med samma metoder mot dig så är det bara en tidsfråga.

Sammanfoga barnen, hur menar du då? Ska ni aldrig ha gemensamma familjemiddagar, fira jul tillsammans, fira födelsedagar...? Ska era barn aldrig känna att ni alla, vuxna och bådas barn, är en enhet? Det går så klart att vara särbos resten av livet och aldrig göra nåt gemensamt, annat än mellan er två vuxna, men en man som beter sig som honom går helt bort i vilket fall pga hans personlighet.
  • Anonym (K)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-16 09:30:04 följande:
    Ja, det har du rätt i. Är det rimligt att tro att han kan förändras?
    Helt orimligt. Han saknar självinsikt som är första steget till förändring. Utöver det tar det lång tid av egenarbete eller terapi, kan ta många år. Och de flesta vuxna förändrar personlighet otroligt lite och långsamt. Tyvärr förutspår jag att han aldrig kommer bli särskilt mycket bättre än han är nu. Och oavsett, en relation ska bygga på hur en person är här och nu, inte hur han kanske en dag i framtiden möjligen skulle kunna bli. Livet är för kort för att spela bort sina år på så oerhört svaga grunder.
Svar på tråden Pussa 12-åring son på munnen?