• bettyboopan

Iller?

Kom in på ämnet "Illrar" häromdagen med några personer.. (har inte tänkt skaffa några fler djur just nu själv, är lite nyfiken bara )
    Är det någon här som har en iller som kan berätta lite om hur det är att ha en sådan som husdjur?
    Och var köper man egentligen en iller? Har aldrig sett någon annons, och de finns ju inte i djuraffär heller? Så vart finns dom egentligen?

• Svar på tråden Iller?
  • Akinna

sök på illrar på nätet"goggle" sen brukar nästan alltid alla zooaffärer ha någon illeruppfödare =)

• Akinna

min kompis har en iller och dom är jätte roliga djur ungäfär som katter går på lådan äter kattmat men det illa med dom är att dom luktar som f-n fyy ..
    men dom är jätte roliga hennes iller leker med hennes katter =) hehe sen om du bor i hus e det bra för bättre jägare en dom finns inte =)

• felix mamma

jag/ vi har en iller och en på gång..det är underbart dom är så roliga snälla och mysig beroende på hur man uppfostra dom och tålamodet man ska ha för att dom ska bli bra i hemmet och med sonen..

• cicci85

Jag har haft iller! Men hon är omplacerad nu för att det vart svårt med både bebis och iller! De är underbara djur till rätt personer! De kräver väldigt mycket! Jag tycker att det är lättare att ha hund än iller... det finns en hel del uppfödare som man köper sin iller ifrån, en iller kostar ca.2000-3000 i inköpspris. De behöver mycket uppfostran från början för att de inte ska bitas och de behöver stort utrumme! Inget burdjur! Många har sin iller i hela huset när man är hemma och så har illern ett eget rum när man är borta...=) De är väldigt underhållande, älskar att leka och busa med en! De luktar ju väldigt illa men när man bor med dem känner man det inte..=)
    Funderar man på iller så ska man absolut träffa några stycken först och ta reda på vad man ger sig in på! De är inte som katter som går på lådan utan träning utan en iller måste lådtränas mycket och går nästan aldrig 100% på lådan...
    Men underbara är de och jag saknar min Nikita varje dag!!

• felix mamma

eller inne på www.iller ifokus.se där finns det massa infomation och roligheter.

• bettyboopan

Vad intressant, tack för tipset. Dom är ju verkligen jättesöta

• felix mamma

jag har en bild på våran nisse i mina bilder

• ming

En kompis till mig har illrar pga allergi (kan alltså inte ha katt) och de är jättebra, söta och så, men jag måste bara säga att de STINKER APA! Har för mig att min kompis berättade att de är besläktade med skunken (och om jag har fel så kan man då TRO det iaf!) Kompisen känner nog inte den stanken, och den är ju inte jättefrän men man känner den definitivt på hennes kläder när hon hälsar på.

• bettyboopan

Det hade jag tyckt var jobbigt tror jag, med en så stark doft...är ganska doftkänslig..annars verkar dom mysiga!

Svar på tråden Iller?