• Ettledigtanvändarnamn

Inga/annorlunda symptom

Hej alla!

Det finns många trådar om gravidsymtom, men då alla är olika och jag inte hittar nån som passar med min upplevelse startar jag en ny!

I nästan ett års tid har jag haft riktigt ömma bröst ungefär en vecka innan mens varje jäkla månad. Har inte blivit gravid. Denna månad känner jag för första gången knappt nåt i brösten (!) Jag har inga andra direkta symptom på graviditet, ingen molvärk, inget illamående osv. Men igår (bim -3) fick jag plötsligt en ganska stark värk som satt i hela magen under naveln, det pågick kanske nån minut och gick sen över helt. Det kändes inte som mensvärk, som jag inte brukar få förrän mensen väl kommer.

Jag undrar om nån som visat sig vara gravid känner igen sig? Berätta gärna! :)

• Svar på tråden Inga/annorlunda symptom
  • varbebislangtan

Hej! Startade precis en tråd men ungefär samma fråga. Jag skulle inte beskriva den känslan jag fick som ond utan snarare obehaglig? Som att en dammsugare sög åt någonting strax nedanför naveln för att sedan släppa. Det var som ett ?nu hände något i magen?. En känsla jag aldrig känt tidigare. Dagen efter, 16/7 fick jag (vad jag tror var mens) men nu har jag sedan några dagar tillbaka haft molande värk i rygg, träningsvärks-liknande smärta på båda sidor av höfterna. Så tyvärr har jag inte upplevt samma som dig och varit gravid, men jag hoppas jag är det! har BIM 13/8 men är förvirrad då den konstiga känslan dök upp den 15/7 och därefter blödning.

• Gulgja
    Ettledigtanvändarnamn skrev 2021-07-16 13:14:56 följande:

Hej alla!

Det finns många trådar om gravidsymtom, men då alla är olika och jag inte hittar nån som passar med min upplevelse startar jag en ny!

I nästan ett års tid har jag haft riktigt ömma bröst ungefär en vecka innan mens varje jäkla månad. Har inte blivit gravid. Denna månad känner jag för första gången knappt nåt i brösten (!) Jag har inga andra direkta symptom på graviditet, ingen molvärk, inget illamående osv. Men igår (bim -3) fick jag plötsligt en ganska stark värk som satt i hela magen under naveln, det pågick kanske nån minut och gick sen över helt. Det kändes inte som mensvärk, som jag inte brukar få förrän mensen väl kommer.

Jag undrar om nån som visat sig vara gravid känner igen sig? Berätta gärna! :)

Detta är verkligen en sjuk tillfällighet. Så som du skriver har jag aldrig upplevt noll symtom innan mens. Jag är på BIM -2 idag och brösten brukar ömma några dagar innan mens men jag känner absolut INGENTING. Vi får helt enkelt vänta och se vad som händer. Uppdatera gärna hur det gick för dig!
Svar på tråden Inga/annorlunda symptom