Hur stor risk att han är pappan?
Jag skulle säga, att risken att engångskillen är pappan är mindre än en procent. Men inte obefintlig. Risken är dock så pytteliten, att en abort enligt mig inte är försvarbar av de skälet. Det är ett liv det handlar om.
Men JA det går att ta blodprov, hitta fosterceller där ganska tidigt, DNA-analysera dem och jämföra med din killes DNA-profil. Detta är dock dyrt och inget som den vanliga sjukvården gör. Du får ringa till privata labb och mödravårdscentraler (sådana som även erbjuder ta-reda-på-könet-ultraljud).
Om inte, tycker jag att ni ska låta samhället göra faderskapsbestämning - vilket är gratis för er - så snart barnet är fött. Så att inte detta ligger kvar som en oro och en skugga under åren som kommer. Du har ju i alla fall fördelen att du kan prata med din kille om detta. För en kvinna som varit otillåtet otrogen, och måste gå och bära på en sådan här oro, är det mycket värre.
Sedan förstår jag inte hur du tänkte när du hoppade i säng med den här andra killen, fast du redan var i babyfabriken.... har man inga problem så skaffar man sig, eller..?