• Soltjej25

försöker bli gravid och tog en ipren

Jag har panik.

Hade så fruktansvärt ont i magen idag och utan att tänka tog jag nyss en Ipren.

Jag hade ÄL igår och är helt förstörd nu då jag läst att intar man en Ipren vid äl så är chansen att bli gravid minimal.

Är detta sant? Sitter och gråter

• Svar på tråden försöker bli gravid och tog en ipren
  • Anonym (Hold my beer)
    Soltjej25 skrev 2021-07-18 11:42:28 följande:
    Jo såklart men vill inte att denna månads försök ska ha varit helt förgäves pga en jäkla Ipren tablett.. blir så ledsen
    Förstår att du blir ledsen men det är inte så att ägget inte fäster bara för att du tagit en Ipren. Dessutom går ju medicinen ut på några timmar. Ägget fäster isf inte förrän om ungefär en vecka. Det är ett rätt stort glapp där emellan. Och som nån annan sa, Ipren borde ju användas som p-medel om det var sant. Slappna av du.
  • Soltjej25

Tack så hemskt mycket för alla era svar.

Ni har lugnat ett otroligt stressat och ledset sinne

• Anonym (P)
    Soltjej25 skrev 2021-07-18 11:33:34 följande:

Jag vet helt ärligt inte vart exakt i magen det gjorde ont, det var liksom en huggande smärta i hela magen och jag kunde knappt stå upp..

Magsäcken sitter på vänster sida, typ uppe vid revbenen. Har du ont där så undvik ipren, magnecyl, treo mfl. Och nästa gång du har kraftiga smärtor av oklar orsak: ring 1177!
  • Anonym (P)
    Soltjej25 skrev 2021-07-18 11:47:02 följande:

Tack så hemskt mycket för alla era svar.

Ni har lugnat ett otroligt stressat och ledset sinne

Ja, det är lätt att stressa upp sig när man vill något så väldigt gärna. Jag håller tummarna för dig!
  • Anonym (Naproxen)

Jag åt Naproxen kontinuerligt under hela tiden när vi försökte få barn. Det var utskrivet av läkare som visste situationen och fertilitetsläkare var helt med på noterna.

• Anonym (T)

Jag har läst precis tvärt om att många tar Ipren ca 5 dagar efter äl för att öka chanserna till att ägget ska fästa. Om det finns några vetenskapliga belägg för det ena eller andra har jag ingen aning om.

• Soltjej25
    Anonym (Naproxen) skrev 2021-07-18 13:36:41 följande:

Jag åt Naproxen kontinuerligt under hela tiden när vi försökte få barn. Det var utskrivet av läkare som visste situationen och fertilitetsläkare var helt med på noterna.

Jasså? Där ser man.

Om man söker här på FL om Ipren vid ägglossning så är svaren att det är katastrof då ägget inte kan fästa då Iprenen tar bort inflammationen som blir när ägget ska fästa.

Jag satt och grät efter att ha läst alla dessa trådar
  • Jag är bara jag
    Anonym (T) skrev 2021-07-18 13:45:37 följande:
    Jag har läst precis tvärt om att många tar Ipren ca 5 dagar efter äl för att öka chanserna till att ägget ska fästa. Om det finns några vetenskapliga belägg för det ena eller andra har jag ingen aning om.
    Det har jag aldrig läst och då försökte jag ändå själv få barn i drygt 10 år. På eget bevåg är det då absolut inget som rekommenderas.
  • Anonym (T)
    Jag är bara jag skrev 2021-07-18 14:11:00 följande:

Det har jag aldrig läst och då försökte jag ändå själv få barn i drygt 10 år. På eget bevåg är det då absolut inget som rekommenderas.

Som sagt jag vet inte vad det finns för vetenskapliga belägg åt nått håll. Men det är vad jag läst på några håll att folk gjort och lyckats. Och vill med det försöka lugna TS att det inte är hela världen att hon råkat ta en liten ibuprofen. Menar inte att det är man ska göra för det.
Svar på tråden försöker bli gravid och tog en ipren