Inlägg från: Anonym (Ursprung) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ursprung)

Stava Sara

Enda anledningen till att inte använda den svenska stavningen ( som dessutom kommer vara den absolut enklaste för ditt barn att lära sig skriva) är om ena föräldern/ mor eller farförälder har sitt ursprung i något av de länder som har en annan stavning än den svenska..men man ska då också vara medveten om att man ändrar uttalet på namnet…du kan inte stava det  Sarah utan att inse att de då uttalas .” Säraa” ( dålig på att skriva fonetiskt 🙈) 

(överlag så verkar denna kunskap om hur bokstäverna faktiskt påverkar uttalet försvunnit hos många ..tänker tex på det gamla fina namnet Linnéa..ser idag mååååånga som stavar  det Linnea …vad de då inte inser är att genom bara skriva e och inte é säger de samtidigt att deras barn heter Linnnn-ea med långt Linn och  ett nästan tyst e istället för att betona e: et  som man  traditionellt uttalar det ( Lineeea) Isabell är ett annat namn.. många säger att de uttalas just Isabell… o så stavar de det Isabelle  eller t.o.m. Isabellé …detta är bara ett par exempel på tjeje namn… finns mååånga många fler allt eftersom föräldrar vill att deras barn ska vara så unika….alla  barn ÄR unika och underbara i sig själva ..det är inte namnet som avgör detta det handlar om personlighet och personlighet sitter inte i vad man heter…jag hade fyra Simon i min klass…och jag kan lova att de definitivt var fyra unika killar helt olika varandra och vi hade inga problem att skilja demot trots att de hette samma sak  ) 

• Anonym (Ursprung)

( o innan någon kommer med…jag vill inte att mitt barn ska heta Simon Y.. vi gav den smeknamn …precis som större delen av klassen fick oavsett om det fanns 1,2 eller 4 med det namnet)

Svar på tråden Stava Sara