• Fjäril kär

    Efter hur lång tid ihop förlovade ni er?

    Ja som frågan lyder.... Efter hur lång tid tillsammans så förlovade ni er?

    Bara av ren nyfikenhet..

  • Svar på tråden Efter hur lång tid ihop förlovade ni er?
  • Themis

    Aldrig.

    Vi bara beslutade oss för att vi ville gifta oss (borgerligt), efter åtta år.


    Alla mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • Holy93

    Ca ett år efter första dejten, blev överraskad även om vi hade pratat lite om förlovning innan. Han vill gärna gifta sig snart också :)

  • GGN
    Themis skrev 2021-07-19 17:33:04 följande:

    Aldrig.

    Vi bara beslutade oss för att vi ville gifta oss (borgerligt), efter åtta år.


    Samma här men efter tre år, i samband med att vi köpte boende tillsammans. Annars hade vi nog aldrig gift oss, eller i alla fall inte innan vi börjat bli gamla.
  • MrsJenka

    Efter 2 år.

    Då vi bestämt oss för att bilda familj/sluta med preventivmedel.

    Vi hade en vision om att skaffa två barn tätt, gifta oss (Jag ville inte va gravid vid bröllopet) och sen skaffa ett sista barn, vilket vi också gjort. Att det blev tight i tidsplaneringen beror på att vi var över 30 när vi träffades.

  • Lillmajsan

    Efter nästan exakt 4 år efter första träffen. Han överraskade mig en sketen, mycket tidig fredagsmorgon. 

  • Hanky Panky

    Vi hade varit seriösa i ca två år, och hade träffats till och från kanske åtta månader innan vi officiellt blev ett par.
    Så nästan tre år då totalt.

  • Hyllemor

    Två veckor. 


    Jag blev helt paff när min kille gick ner på knä och friade (vi hade förvisso varit bekanta i över 10 år.) Eftersom han var så nervös så var jag helt övertygad om att han skulle säga att han nog egentligen inte tyckte att vi passade ihop som ett par, utan enbart som kompisar.


    Att jag sedan råkade bli gravid 2 månader senare, var väl inte riktigt planerat, men det gick bra det med. 

Svar på tråden Efter hur lång tid ihop förlovade ni er?