6-barnsmorsa vill byta kön
Jag är är en kvinna men känt mig kvinnlig kanske två mnuter av mitt liv. Klär mig oftast i könsneutrala kläder. Jag tänker att byta kön inte är något man gör utan att det medför problem. Börjar man med hormoner så rubbas hela systemet och div hälsoproblem kan uppstå. Benskörhet och elände. Du kommer allrig bli som en person som fötts med testiklar. Man får göra det bästa av situationen och försöka forma det liv man vill ha med den kropp man fötts i. Kan det vara så att du känner dig fångad mer i din könsroll/ mammaroll än i ditt fysiska kön? Tänk dig in i om du skulle vara barnfri med minituttar och en superpartner. Hur skulle ditt liv vara då? Du kanske behöver en semester o en bröstförminskning ich se över hur ni delar ansvaret i hemmet? Jobbat hela livet i vården och möts av många som tänker att de vill byta kön. Inte så mycket för de vill vara män, utan för de inte vill vara kvinnor. Om jag inte växt upp in en väldigt jämnställd familj/släkt med kvinnor som bygger hus och driver företag o svär, så skulle jag nog med känna som jag inte hörde hemma i en kvinnokropp.