Trött, nedstämd, orkeslös
Vet egentligen inte vad jag vill med det här inlägget. Kanske finns det andra som känner igen sig...?
Jag är så himla trött, orkeslös och nedstämd. Jag har haft semester 4 veckor och har tre veckor kvar. Första veckan kändes ok, om än trist eftersom vi fick avboka en aktivitet pga sjukdom. Förra veckan var vi iväg på campingsemester, det kändes också ok. Övrig tid känns bara som överlevnad. Barnen, snart 5 resp. 2 år, vill göra saker...men jag orkar inte och har ingen lust. Ska vi iväg på dagsutflykter så är det jag som behöver komma på var vi ska, packa ev. matsäck, klä barn och packa extrakläder till dem. Jag har försökt låta maken göra dessa grejer men då slutar det med att vi inte har med oss blöjor, ombyten eller annat viktigt.
Igår föreslog han att vi skulle hitta på något idag. Absolut sa jag. Så idag när jag frågade om vi skulle göra något så svarade han bara ?ja, vad vill du göra då??. Jag klädde på ena barnet och gick sedan och satte mig i väntan på att han skulle klä färdigt nästa barn så vi kunde komma iväg. Istället blev det inget...
Men det är inte min man jag vill klaga på egentligen tror jag. Det är bara surt just nu... Han sköter mycket av hushållssysslorna.
Det är mer den här nedstämdheten som jag inte vet vad jag ska göra nåt åt. Allt blir bara en ond spiral. Barnen vill göra saker, jag orkar inte. Får dåligt samvete - barnen blir rastlösa - jag blir irriterad - får dåligt samvete igen and so on.
Någon som känner igen sig?
Tips på hur man tar sig ut det?