• Nyckelpigan80

Vad köpa till bebis på IKEA? Tips emottages tacksamt! :-)

Ska till IKEA imorgon.
    Har planerat att köpa en byrå, kräkisar och plastad frotté.
    Är det nåt annat man borde tänkt på?
    Vad har ni shoppat till er bebis på IKEA?

Tack så länge!

• Svar på tråden Vad köpa till bebis på IKEA? Tips emottages tacksamt! :-)
  • miniGrynet

Nån som har erfarenhet av skötbordet Gulliver?
    Såg i en tidning att det hade fått bäst i test, och är ju billigt.
    Kanske inte det snyggaste, men det blir väl lite vad man gör det till...

• bambigirl

Jag har hört att badbaljan är mindre bra då den inte har hål i botten utan man måste lyfta den för att tömma den och det är tungt. Bättre att köpa badbalja nån annanstans där de har en propp för ett hål i botten på baljan så slipper man lyfta tungt.

• SeTa

Vi köpte madrass, kudde, täcke, snuttefiltar och skötbädden på ikea. Har inte tvättat kudden än, så jag vet ju inte hur den håller sej...

• Kärnan

Jag ska dit idag Kul med lite tips. Jag har också hört att IKEAS babykudde är dålig.. men den kostar ju bara 29 spänn!

• Ekorrfamiljen

Jag tror att kudden är jättebra, ända tills man tvättar den!

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Inexsana

Vi tvättade inte ens kudden, på bara några dagar så hade den delat sig, så all stoppning var på varsin sida, och inget i mitten där hon hade huvudet.

• Ekorrfamiljen
    Inexsana: Såpass? Jag tyckte den kändes bra och så, men jag har ingen bebis att prova den på. Tvättade kudden "bara för att.. " men det spelar alltså ingen roll då? Ja, i så fall köper jag en ny nån annanstans istället.
    //Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Inexsana

Jo såpass Jag tyckte den var ju billig o bra, så jag hade köpt två Och det var inte bara ena som delade sig, den andra var likdan på en vecka.

• MiaMaa

jag har med haft ikeas kudde och den dela sej för mej med...
    men små barn ska inte ha nån kudde så det gör ju inget

• miniGrynet

Den diskussionen om huruvida små barn ska ha kudde eller inte är nog rätt delad... Såvitt jag har förstått det så är det väldigt olika vad olika personer säger/tycker.

Men vi får väl köpa kuddar nån annanstans istället för IKEA.

• soffan1

minigrynet: Vi har det skötbordet, och vi är nöjda. Det är ett bra och stabilt skötbord för en billig peng. Tyvärr så ska man inte använda det till barn över 12 mån. Iofs så sprattlar min dotter runt ganska mkt (hon är 11mån) men det är skönt för ryggen att kunna stå jämfört med att byta på tex golvet

• miniGrynet

Absolut, därför jag vill ha skötbord oxå. Slippa böket med att byta på golv/säng.
    Bra, ska nog inhandla ett sådant när det börjar bli dags! Tack för svaret!

• Nyckelpigan80

Tack för alla tips!

Shoppade följande till bebis:
    Kräkisar (Krama heter de visst)
    Bäddset med ugglor på
    En grön matta med tassavtryck på (Tassa) Jättesöt!
    Vita gardiner med mönster i bl a grönt & oranget
    En grön lampa som matchar mattan
    En byrå som skall målas vit
    En hylla som oxå skall målas vit

Någon plastad frotté blev det inte. Det fanns bara typ plastat papper Kändes inge´ mysigt. (Tänkte dock inte ha det i sängen -känns lite instängt- utan mera som skydd vid "ligga naken-stunder") Det finns väl i vanliga babybutiker...

Har ju förmånen att få ärva bl a spjälsäng. Känns skönt att slippa tänka på det iaf!

Ska ta itu med bebberummet när som helst. Ska bli skoj att äntligen få inreda det!

• DDB

Plastád frotte har de på metervara på Jysk, blir väldigt mkt billigare än o köpa i barnbutiker!

O köp MÅNGA kräkisar, tro mig, de går åt!

• Skogsgrön

Plastad frotte kan oxå köpas direkt på nätet

www.jonic-textil.se/catalog/product_info.php

Köpte där i metervara, sen är det bara att klippa till i lagoma bitar till egna sängen, barnsängen, vagnen och så!

Går att få prov hem så man kan känna på det först. Mycket tjockare än Ikeas.

• soffan1

Nyckelp.80: Ikea har egna mått på sänggrejer så påslakanet passar bara deras egna täcken, vet inte om du köpte ngn täcke men bara så att du vet

Svar på tråden Vad köpa till bebis på IKEA? Tips emottages tacksamt! :-)