Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Inte glada

Försök att strunta i deras beteende, de blev förvånade och tycker att ni redan har många barn och att 40 är gammalt - men superdåligt beteende av dem. Även om inte det hjälper dig här och nu, kommer dom att älska detta barn med när förvåningen har lagt sig. Fick mitt 4:e när jag var 39 - visst många reagerade förvånat men det lade sig fort. Är så lycklig att jag oplanerat blev gravid med min yngsta - är stolt över att vara en stor familj.

• Anonym (Z)
    Anonym (Li) skrev 2021-07-22 17:59:28 följande:

Det beror inte på att jag fyller 40. Min svärmor fick sitt yngsta barn när hon var 42 år. Hennes syster när hon var 41 år och min svägerska när hon var 41.

Så det är inte gammalt i deras familj och inget de har åsikter om.

Jag tror också att de kommer älska barnbarnet, det tvivlar jag inte på. Men det tar emot att dela graviditeten med svärmor, skicka ultraljudsbilder etc som jag gjort tidigare.

Min man kan göra det om han vill.

Förstår att du är mkt besviken. Du får dela din glädje med dom som gläds med er och så får väl din svärmor komma till dig för info när hon vill och är intresserad. Hon borde veta att hon betett sig dåligt och kommer förmodligen skämmas och ge er en förklaring. Vet inte vad jag fick åldersgrejen ifrån, för 40 är inte gammalt - men trodde det var en generationsgrej. Stort grattis ialla fall och att du kan glädjas fullt ut. Jag hade gärna skaffat en 5:e, men jag ÄR för gammal - 53 :)
Svar på tråden Inte glada