Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

    Inga mamma-kläder sitter ju vettigt?!

    Kan ett alternativ vara att köpa plagg som sitter löst och knyta ett eget band under bysten?

  • Anonym (G)
    Anonym (Less) skrev 2021-07-22 18:35:32 följande:

    Inte värt det. Men det hade känts kul att få känna sig lite fin, och inte bara som att ens byst är för stor för alla mammakläder - det borde ju finnas just gravid/mammakläder formade för större former där, är ju inte ovanligt att man förändras där...


    Vad har du testat? Boob är ju kända för att göra bra kläder. Samma med mammalicous.

    Jojomamanbebe? Seraphine?
  • Anonym (G)
    Anonym (Less) skrev 2021-07-22 19:04:03 följande:

    Boobkläderna jag har funkade nog bäst av alla men de var rätt kraftiga i tyget så blir bättre senare i år.

    Asos maternity var också så, rätt kraftiga tyger och på gränsen att de funkade för bysten.

    H&M mama funkar nästan inget alls, det mesta jag testat är för nätt över byst och sitter sen rätt i övrigt. Men ser inte bra ut och känns skevt.

    Anna Field funkade linnen okej men det var ju mest att de var långa linnen. Klänningarna samma som H&M MAMA.


    Zalando har ju fri retur så jag skulle beställa lite olika därifrån om du vill hitta något som passar.

    Jag har själv inte haft problem med gravidkläder, jag tänker att det helt enkelt är så att man som individ har svårare att hitta rätt
Svar på tråden Inga mamma-kläder sitter ju vettigt?!