Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Tack för att ni lyssnar och är så förstående, vad hade jag gjort utan er alltså <3
Det här med vikten är en så himla känslig fråga för mig, jag har tidigare i livet varit extremt fokuserad på siffrorna på vågen vilket till slut skapade en destruktiv situation för mig då jag hade mycket ångest och rasade i vikt alldeles för snabbt. Det enda jag fick höra från omgivningen var hur duktig jag var och hur bra jag såg ut att må, men ingen visste ju att jag egentligen mådde fruktansvärt dåligt. Det blev så tydligt för mig hur skevt det är, skit i hur du egentligen mår, du har ju blivit smal liksom. Är på en helt annan plats i livet nu och slängde ut vågen för flera år sedan och har inte vägt mig sedan dess. Är rädd att hela IVF-grejen och att vara tvungen att väga mig ska slänga mig tillbaka in i ångesten och den ohälsosamma livsstilen jag hade då. Jag antar att jag helt enkelt får ringa och förklara min historia och hoppas på att de är förstående.
Är det någon som är bra på att uppskatta vikt utifrån klädstorlek? xD jag har oftast storlek 42/44 eller L, ibland XL i något plagg och är 170 lång, Har själv uppskattat min vikt till typ 95 kg men vet inte om det är rimligt? Försöker googla fram bilder på andra och jämföra med hur min egen kropp ser ut, men allas kroppar är ju så himla olika liksom.
Förlåt för att jag kapar tråden med mina viktfunderingar <3