• Hjärtat65

    Är det ok?

    man är på väg att skiljas - men papper är ej inlämnade än. Vi bor var för sig nu.

    Min man har blivit bisexuell och jag mår inte alls bra. Han har vart ärlig mer o mer efter ha vart hos psykologen o hittat verktyg att kunna berätta för mig. Vart ihop i 20 år.

    Han har redan hittat en man som han gillar o fått svar tillbaka o de ska träffas men ute o fika.

    Min ?man? försöker ändå göra så att vi får ett bra avslut på äktenskapet. Han är rädd att förlora honom.

    Men hur ser ni på detta? Jag mår ff dåligt och mina känslor är inte borta än men han är ärlig.

    Så jobbigt!! Men de vet inte om de passar ihop ? de har chattat mycket o träffats en gång.

    .

  • Svar på tråden Är det ok?
  • Anonym (.)

    Tuff situation, beklagar. Du behöver stöd i detta, du kan till exempel kontakta familjerådgivningen i din kommun för att gå på enskilda samtal så att du får hjälp med att bearbeta detta. Kram!

  • Anonym (pppp)
    Hjärtat65 skrev 2021-07-23 20:44:48 följande:

    man är på väg att skiljas - men papper är ej inlämnade än. Vi bor var för sig nu.

    Min man har blivit bisexuell och jag mår inte alls bra. Han har vart ärlig mer o mer efter ha vart hos psykologen o hittat verktyg att kunna berätta för mig. Vart ihop i 20 år.

    Han har redan hittat en man som han gillar o fått svar tillbaka o de ska träffas men ute o fika.

    Min ?man? försöker ändå göra så att vi får ett bra avslut på äktenskapet. Han är rädd att förlora honom.

    Men hur ser ni på detta? Jag mår ff dåligt och mina känslor är inte borta än men han är ärlig.

    Så jobbigt!! Men de vet inte om de passar ihop ? de har chattat mycket o träffats en gång.

    .


    Förlåt men hur ser vi på vad? Att ni är på väg att skiljas? Att han berättat att han är bisexuell? Att han planerar dejt? Att han planerar dejt med en man? 
  • Anonym (^)

    Jag förstår inte frågan. Är vad ok? Jag tycker inte du skriver något i din trådstart som inte är ok i alla fall. Det gör jätteont att bli lämnad och att se sin expartner gå vidare, men han gör inget fel, såvitt jag kan se. Du skriver ju själv att han försöker få ett bra avslut på ert äktenskap.

  • Anonym (Kvinna)

    Ni har avslutat förhållandet, bor separerade. Vem han träffar eller inte har ju inte du med att göra överhuvudtaget

  • Anonym (Blivit)

    Blivit bisexuell?

    Jag beklagar skilsmässan men det är vi många som gått igenom. Vem han träffar nu är utom din kontroll.

  • Anonym (Blivit)
    Anonym (Blivit) skrev 2021-07-23 23:08:53 följande:

    Blivit bisexuell?

    Jag beklagar skilsmässan men det är vi många som gått igenom. Vem han träffar nu är utom din kontroll.


    Dessutom skriver du: "Min man har blivit bisexuell och jag mår inte alls bra"

    Han har nog mått dåligt under tiden han dolt sin läggning.
  • Hjärtat65

    Ja han har mått dåligt med det och andra saker som han grubblat på och funderat ett tag. O jag fick sån chock o veta i april. Aldrig att det var sån tanke med bisexuell.

  • annabellelee

    Om du tycker det är jobbigt att han berättar om sin nya dejt, be honom sluta berätta.

    Ingen vill väl veta om sin exmans nya sexpartners, oavsett vilket kön sexpartners har. Kanske han tror att han gör dig en tjänst genom att berätta, men säg bara till att du inte vill det.

  • Anonym (^)
    Hjärtat65 skrev 2021-07-23 23:19:38 följande:

    Ja han har mått dåligt med det och andra saker som han grubblat på och funderat ett tag. O jag fick sån chock o veta i april. Aldrig att det var sån tanke med bisexuell.


    Men vad är det du undrar om det är ok?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Blivit) skrev 2021-07-23 23:11:25 följande:
    Dessutom skriver du: "Min man har blivit bisexuell och jag mår inte alls bra"

    Han har nog mått dåligt under tiden han dolt sin läggning.
    Precis! TS, man "blir" inte bisexuell (eller homo heller), det är något man med tiden upptäcker eller till slut vågar erkänna för sig själv.
  • Anonym (Sofi)

    Jag tänker att det finns flera delar i detta.

    1. Din man har efter lång tid (och stöd i samtal med terapeut) vågat erkänna för sig själv att han är bisexuell och sedan berättat det för dig.

    2. Du har haft svårt att acceptera.

    3. Nu har ni separerat (på prov låter det som?) och han vill dejta andra.

    Vem initierade separationen? Har du varit tydlig med att du har känslor kvar men behöver tid att smälta informationen? Har han sagt att han vill fortsätta ert förhållande eller hade han varit på väg ifrån dig oavsett?

    Om han säger att han vill att ert förhållande skall fortsätta och att han därför hoppas att du skall komma tillbaka till honom är det i mina ögon inte ok att han provdejtar andra (oavsett kön), så länge ni inte har ett öppet förhållande.

    Är separationen däremot ett faktum från hans sida, men du har svårt att acceptera det så gör han inte fel i att gå vidare. Är det så kan du däremot (som andra redan tipsat dig om) be honom att bespara dig mer information.

Svar på tråden Är det ok?