Anonym (Naughty40) skrev 2021-07-25 20:25:16 följande:
Gapiga och tar för sig.
Inte så rädda om miljön och inte så djurvänliga.
Kvinnodiskriminerande.
Männen bestämmer.
Slapp uppfostran av barn (pojkarna mest).
Detta är dessvärre min bild också + att de är alltför bokstavtroende och så annorlunda från mig som man kan vara.
Har svårt för att intressera mig för dem pga att jag inte kan se hur vi skulle ha något gemensamt utöver att vara människa. Känner också rädsla och obehag ofta när jag träffar på männen speciellt i grupp. Känner mig utstirrad och utsatt av deras dreglande många gånger.
Avskyr slöja som plagg för allt vad det står för inklusive att det är så otroligt fult och oklädsamt och stör hela samhällsbilden som jag ser det. De känns väldigt omoderna många av dem, inte särskilt bildade eller intresserade av samhälle, politik och värdsliga saker, och ofta får jag känslan att de föraktar oss mer än vad vi föraktar dem.
Mellanösternmänniskorna är nog de folkslag jag har svårast för och känner minst gemenskap med. Det känns också väldigt hänsynslösa och brer ut sig på ett sätt som känns stötande för svenskar. '
Jag kan avundas dem deras gemenskap och att de tar hand om varandra på ett sätt som vi är så främmande inför. Samtidigt hade jag aldrig orkat med alla deras plikter och tvång och ofrihet som kvinna.