Tidiga tecken
Vilka tidiga tecken har du fått när du har blivit gravid?
Runt veckorna 1-5.
Vilka tidiga tecken har du fått när du har blivit gravid?
Runt veckorna 1-5.
Jag fattar mig inte på de där med räkningen. Om man hoppar över sin mens så vet man ju inte när man ska räkna. Säg att jag kommer till mens veckan på kartan som är en onsdag hur räknar jag då?
Man räknar alltså ingeting med när man hade sex eller så?
Gravidvecka 1 startar på mensens första dag så är det en onsdag så går du in i en ny gravidvecka varje onsdag (förutsatt att du blev gravid under månadens äl.
Äl brukar ske va 14 dagar efter mens, för mig brukar äl vara ca 17-18 dagar efter mens och det är i den veckan man blir befruktat. Först runt 10-14 dagar efter det brukar de flesta märka några symptom över huvud taget. Ägget fäster i runda slängar en vecka efter ägglossningen och så börjar kroppen producera hormon som ger utslag på graviditetstest.
De flesta har ju ca 2 veckor från ÄL till mens, så att du skulle känna gravidsymtom "mycket tydligt" 2 veckor innan mens känns rätt omöjligt eftersom ägget inte ens fäst då.
Känns som det är lite olika därför jag undrar. När man läser så står det att man kan känna av vid vecka tre men det kanske inte alls stämmer då eller?
Grattis (:
Jag har börjat må illa tidigt. ÄL+6 som tidigast. Min första graviditet mådde jag konstant lite illa, så jag tog flera gravtest men fick inte positivt utslag förränÄL+14.
Andra graviditeten mådde jag också illa tidigt, men det kom och gick mer så jag är osäker på när det började, men innan jag fick utslag på gravtest i alla fall. Tror ÄL+7, eventuellt ÄL+8. Dessutom kände jag mig konstant kissnödig och blev även förstoppad. Även då fick jag plus ÄL+14.
En vecka innan mens så kan jag känna molvärk.
Du missade nog att jag menade att jag känner av 2 veckor innan jag ska ha Mens o inte 2 veckor innan jag vet att jag är gravid... :)
En vecka innan mens så kan jag känna molvärk.
Vilket gravidtest tyckte du bäst om?
Menar du att du kände av molvärk veckan innan mens och blev gravid?