• Steeph

    Söker er med 2 missfall/ma i vecka 8-9

    Hej!

    Söker efter er som haft 2 (eller fler) missfall/ma i vecka 8-9.

    Behöver någon att prata och bolla med. Känner mig så ensam. De flesta jag har hittat har haft missfall vid olika veckor, medan jag har 2 nästan identiska ma.

    Stor kram

  • Svar på tråden Söker er med 2 missfall/ma i vecka 8-9
  • NatMar005

    Fina Steeph, det är kanske inte mig du alla helst önskar svar ifrån nu men tänker att jag kanske kan bidra med solskenshistoria åtminstone även om du redan känner till dig.

    Jag har 5 mf i v5, har aldrig fått svar på varför och vården har bara avfärdat de med orden "det händer vissa kvinnor ibland". Tröstlöst.

    Jag har även 1ma i v17 (upptäcktes på RUL I v19) och ett i v8. Inte exakt som du men ändå upprepade mf i samma vecka utan att någonsin fått klarhet i varför. Kommer antagligen aldrig att få det heller.

    Men idag är jag gravid I v15 och kan inte mer än hålla tummarna för att det äntligen är vår tur efter allt ovan och ett utomkveds som nästan kostade mig livet. Lyckades denna gången trots att jag efter allt bara har en äggledare och en äggstock. Jag har fått ett mirakel som jag hoppas på få hålla i mina armar en dag.

    Jag hoppas på detsamma för dig oavsett om du får det svar du söker eller inte. Jag förstår verkligen hur nattsvart det kan kännas så ska inte komma här och vara peppig. Inte mot dig och inte nu. Jag har sörjt och sörjt och sörjt. Gråtit tills det inte funnits någon gråt kvar. Sörjt mig galen utan att världen har förstått. Förståelsen för hur man kan må vid mf eller ma tycks låg rent generellt. Men jag förstår dig. <3

  • Anonym (Nästan)

    Hej! Mina 2 ma skedde i vecka 5 eller 6, jag fick aldrig något helt klart besked om det. Mina egna aningar är att dom skedde precis i samband med att hjärtat skulle bildas/börja slå. Läkarna sa att det var otur, och det tror jag med, nu efteråt. Där och då var jag säker på att missfallen bara skulle fortsätta. Jag ringde till gynmottagningen och ljög att jag haft 3 missfall för att få tid till en utredning. Kort därefter blev jag gravid, och utredningen blev istället ett tidigt VUL där jag för första gången fick se hjärtslag. Är idag i vecka 22. 


    Vill inte heller komma och vara superpeppig för det funkade iaf inte på mig där och då, men ge inte upp! Försök få en utredning om du tycker det känns bra. Stor kram tillbaka till dig och kom ihåg att du är långt ifrån ensam. <3 

  • lövet2

    Jag hade två missfall i v 9-10. Båda missfallen började likadant och fortsatte likadant. Barnmorskan sade att det var slump och otur, och ett år senare blev jag gravid och födde en frisk och levande dotter.

  • Diosali
    Anonym (Nästan) skrev 2021-07-27 19:46:26 följande:

    Hej! Mina 2 ma skedde i vecka 5 eller 6, jag fick aldrig något helt klart besked om det. Mina egna aningar är att dom skedde precis i samband med att hjärtat skulle bildas/börja slå. Läkarna sa att det var otur, och det tror jag med, nu efteråt. Där och då var jag säker på att missfallen bara skulle fortsätta. Jag ringde till gynmottagningen och ljög att jag haft 3 missfall för att få tid till en utredning. Kort därefter blev jag gravid, och utredningen blev istället ett tidigt VUL där jag för första gången fick se hjärtslag. Är idag i vecka 22. 

    Vill inte heller komma och vara superpeppig för det funkade iaf inte på mig där och då, men ge inte upp! Försök få en utredning om du tycker det känns bra. Stor kram tillbaka till dig och kom ihåg att du är långt ifrån ensam. <3 


    Håller tummarna för dig denna gång! Hur tidigt fick du göra VUL?
  • Anonym (Nästan)
    Diosali skrev 2021-07-28 10:11:40 följande:

    Håller tummarna för dig denna gång! Hur tidigt fick du göra VUL?


    Tack! Det känns som det ska mycket till för att gå fel nu. :) Det var i vecka 7+5.
  • Anonym (Jag)

    Jag har också fått tre identiska missfall, alla i vecka 6 dock. Det har då skett i samband med att hjärtat ska börja slå.

    Gjorde en utredning som visade på otur, just då var jag även gravid så blev ett VUL som visade ett tickande hjärta, var då i vecka 8. På fredag går jag in vecka 29 och har en livlig flicka i magen. Det finns hopp även om man just då kanske inte ser ljuset. Men förhoppningsvis kommer det.

  • Annanathalia

    Jag har haft 4 missfall varav 3 i vecka 9-11. Två av dem identiska med en mini blödning två veckor innan och sedan ingenting innan en större blödning kommer igång ink smärta. Inte orkat göra missfallsutredning i Sverige då jag gjort galet mycket tester här såklart men också i Grekland. Finns vad jag vet inga tester kvar att göra som vi inte gjort. Men någonting är det ju som händer exakt där. Antar men gissar bara att det är pga av dålig äggkvalite. I värsta fall (för oss då jag har två barn sedan innan och min sambo ej har det) är det något med spermierna trots alla tester.

    Sjukt tungt i alla fall och svårt att hålla uppe något hopp att det skall kunna gå vägen.

Svar på tråden Söker er med 2 missfall/ma i vecka 8-9