Anonym (Fattar inte) skrev 2021-07-30 09:17:52 följande:
Varför?
Om det är fasta partners kan man undra varför hon har bytt så många gånger. Skulle inte heller kännas bra om det var så många tillfälliga. Nu har hon haft två pojkvänner och en tillfällig partner. Det känns mera måttligt.
Men va? Hon kan väll inte styra hur hennes relationer slutar? Hon kanske faller för as, och därmed sker misstag. Ofta man dömer någon utifrån antalet sexpartner.
Det är klart man inte kan styra allt. Men ofta kan man kanske bedöma en person hyfsat bra innan man går in i en relation och förhoppningsvis unvika "as". Jag dömer ingen. Jag tänker bara att många partners visar på att kärlek och sex inte är så viktigt. Kanske inte så roligt för en själv heller. För min del tycker jag att det känns bra att min fru inte har behövt uppleva en mängd svek, uppslitande separationer och att bli utnyttjad av killar som bara är ute efter sex.
Anonym (Fattar inte) skrev 2021-07-30 11:00:39 följande:
Men asså, helt ärligt. Varför skulle de vara så konstigt att byta partner en gång om året eller för den delen, några tillfälliga eller rent av KK? Minskar hennes värde som kvinna? Känner du dig hotad?
Nej, inte hennes värde som kvinna, men det kanske visar på att värdet av en nära relation eller av en sexuell relation inte är så stort.