• pandabus

Två vågräta streck - positivt ??

Idag tog jag ett gravtest då min mens är lite mer än en vecka sen. Är dock väldigt osäker på hur jag ska tolka resultatet. Har försökt googla men hittar ingen förklaring.

Resultatet visade ett streck i kontrollfönstret som visar på att det fungerar.

Men det visade TVÅ streck i resultatfönstret, fast VÅGRÄTA! Alltså inget plus som vid graviditet utan det såg ut som ett "lika-med-tecken". Dessa streck syndes båda tydligt, de var skarpa och kom fram inom två minuter.

Antar att det är negativt ändå? Men lite osäker.. Någon som varit med om det här innan? :)

• Svar på tråden Två vågräta streck - positivt ??
  • Anonym (Via)

Ska det bli ett plus då? De tester jag har använt har det blivit två streck när det är positivt. Det måste väl funnits en instruktion som följde med testet?

• Anonym (Via)

Vilken sorts test använde du?

• pandabus

Det ska bli ett plus för positivt enligt bifogad bild. Nu blev det två vågräta svar ????

Använde clear blue early.

• Anonym (Via)

Vad jag kan se i bruksanvisningen ska det inte bli ett plustecken vid positivt test utan två streck - ett i kontrollfönstret och ett i resultatfönstret.

• Anonym (G)

Cleayblue early ska det inte bli ett plus på utan enbart ett streck

• pandabus

Sorry, sa fel! det var inte early utan ett sånt här som jag visat på bilden, clearblue plus. I instruktionen står det att det ska vara ett plus för positivt. Jag fick två vågräta streck ????

• Anonym (G)
    pandabus skrev 2021-07-28 20:32:10 följande:

Sorry, sa fel! det var inte early utan ett sånt här som jag visat på bilden, clearblue plus. I instruktionen står det att det ska vara ett plus för positivt. Jag fick två vågräta streck ????

Då är det fel på testet
  • pandabus

Får nog ta ett nytt test då.

Lite svårt när man är på sommarstället ute i ingenstans bara, så då loggar man in på familjeliv för att få proffshjälp hehe :)

Svar på tråden Två vågräta streck - positivt ??