• RenLuft

    Dumt att lägga det frysta kycklingklubborna i kylskåpet?

    Hej, jag köpte två påsar som innehåller kycklingklubbor. Det var extrapris, så jag passade på. I efterhand tänkte jag att jag borde ha lägga den ena påsen i frysen och fokusera på den första påsen. Jag visste helt enkelt inte att det skulle vara så många klubbor, som tar sin tid att få i sig alltihopa.

    Jag fattar ju att jag inte kan tillaga alltihopa på en gång, det orkar jag inte äta upp.

    Nu när klubborna finns kvar i påsen och finns i kylskåpet. Hur snabbt kommer dessa att bli dåliga?

    Jag funderar på att trycka i mig så gott det går imorgon. För annars komme rjag abra bli så besviken på att de blivit gamla och slänga hela klubbor som har blivit oätna.

    Nu vill jag inte höra: ''Näsan är en underskattad instrument''. Detta handlar om att försöka trycka i sig klubborna innan de blivit gamla och därför tänker jag inte gå utifrån näsan. För lukten kommer inte att hjälpa mig om jag bör äta alltihopa med en gång, eller om jag kan ta det i det långsamma tempot.

    Jag är en sportnisse, så jag bryr mig inte om jag får i mig det lilla extra kalorierna. Men jag vill helt klart hinna äta, innan jag blir tvungen att eventuellt slänga hela klubbor.

    Tack för svar, gott folk!

  • Svar på tråden Dumt att lägga det frysta kycklingklubborna i kylskåpet?
  • myskmalva

    Om de redan har tinat så tillaga dem och frys sedan in det du inte vill äta upp idag eller imorgon! Det är ju jättepraktiskt att ha färdiglagad mat i frysen som man bara kan värma i mikron när man vill äta.

  • Jag är bara jag

    Frysvaror som inte tillagats håller typ ett dygn i kylen. men som sades ovan kan du tillaga allihopa på en gång och frysa ner det som blir över.

  • RenLuft
    Jag är bara jag skrev 2021-07-28 22:08:19 följande:

    Frysvaror som inte tillagats håller typ ett dygn i kylen. men som sades ovan kan du tillaga allihopa på en gång och frysa ner det som blir över.


    Ajdå..Bara ett dygn?!


     


    Skit också....

  • Aliona

    Tinade frysvaror blir dåliga snabbt och du kan inte frysa in dem igen.

    Bäst är att tillaga allihop på en gång. Lägg de på en plåt och in i ugnen. Sen håller de sig i kylen iaf i tre dagar - antagligen mer. Hinner du ändå inte äta upp allt går det bra att frysa in igen, bara de är tillagade först.

  • Aniiee

    Som de andra säger, bara tillaga skiten och frys in igen. FRYS INTE IN TINADE, OLAGADE KYCKLINGKLUBBOR.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
Svar på tråden Dumt att lägga det frysta kycklingklubborna i kylskåpet?