Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Äta kött

Jag bryr mig inte. Köper svenskt kött och utgår ifrån att det finns hyggliga lagar och regler som styr att det är en okey djurhållning.

• Postman
    Anonym (Djurvän) skrev 2021-07-31 13:50:59 följande:

Det skall du nog inte utgå från. Svenska lagar tillåter ex att man håller grisar instängda på små ytor hela livet och sedan gasar dom med svårt ångest- och smärtframkallande gas

Det är säkert ändå bättre än mycket från utlandet. Sen kan vi säkert göra lagar och regler bättre. Jag litar på våra myndigheter i det fallet. Sen tror jag faktiskt inte att djuren känner ångest eller någon form av smärta vid just gasning. Men det är vara vad jag tror, jag vet förstås inte.
  • Postman
    Anonym (Djurvän) skrev 2021-07-31 16:57:05 följande:

Finns gott om forskning om gasning av grisar och hur det påverkar dom. Svensk djurskyddslagstiftning tillåter mycket som gör att djuren får leva torftiga liv och utsättas för lidande. Dessutom är tillsynsmyndigheter gravt underfinansierade och straffen ytterst lindriga. Men du verkar ha inställningen att tro på det som är bekvämast att tro på.

Ja jag har förtroende för vår lands myndigheter, oftast iallafall. Mycket kan säkert bli bättre. Jag tycker kött är gott och kommer aldrig sluta äta det. Jag tror på att svenskt kött är från bra gårdar.
Svar på tråden Äta kött