Anonym (men) skrev 2021-09-11 23:12:32 följande:
Nej det är ingen förklaring för väldigt sjuk var inte vad du skrev, du skrev att du skulle dö, vilket du bevisligen inte gjort till följd av att inte äta kött. Det är du som påstår att du skulle dö, men du kan visst inte bevisa det. Köttätandets påverkan på mental kapacitet spelar ju heller ingen roll för om du dör eller inte. Jag är ingen vegan så det har du också fel i, jag äter kött men det är inte jag som skriver konstiga förklaringar till det i tråden. Lejon förstår inget annat än att jaga och döda, det var just det som var min poäng, lejon gråter sig sig inte till sömns för de har inget moraliskt tänkande som vi människor, men du verkar lägga dig på samma nivå eftersom du verkar anse det som ett rättfärdigande för att du också ska äta kött. Men sen verkar du å andra sidan anse att du ligger på en högre nivå och är mer värd av någon anledning.
Kan man inte inte absorbera näring, kommer det leda till döden, punkt. Vilka bevis menar du behövs mer än det? Att man ska dö och sen förhoppningsvis bli upplivad igen, är det bara det som duger?