Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Äta kött

Nej, men vantar pa odlat kott. Fattar inte att det tar sa lange, nar det finns sa stor anti-kott lobby idag. Ville de gora nat vettigt ar det ju dar de ska bidra, men det blir ju jobbigare och dyrare an att mest gnalla pa andra hur vi ska sluta ata kott och ha kottfria skolor mm.

• Tow2Mater

Vad jag kan få lite dåligt samvete över är när jag slänger köttrester som inte blivit uppätna, tycker lite att djuren inte ska behöva dö i onödan. Men det blir ju bara så ibland.

• Tow2Mater
    KingsCrown skrev 2021-08-02 18:00:31 följande:
    Därför att frågor som miljö och klimat (och där ingår köttkonsumtion) är något som angår oss alla. Om man redan som barn vänjer sig vid att leva hållbart så blir det en naturlig del av livet som gynnar alla. Då kanske de också får ha en planet att leva på tills de blir gamla.

Att lära sig kirurgi är väl endast nödvändigt om man ska bli kirurg, så jag vet inte varför du tycker det är så viktigt att barn ska studera operationer. Förhoppningsvis håller de sig friska och behöver inte själva genomgå några såna, men om de gör det så blir det ju en erfarenhet i sig.
    Vi ska väl ta alla barn till en krigszon också så de får se vad krig ställer till med så de i framtiden vet bättre än att vara med och starta konflikter. Det angår synnerligen oss alla. Men kanske kan vi noja oss med att ta dem till sjukhusen där lemlästade barn blir ihoplappade så gott det går.
  • Tow2Mater
    KingsCrown skrev 2021-08-02 19:18:04 följande:
    Begåvad kommentar. Vi har haft fred i 200 år så det behövs nog inte. Varför all denna what about:ism? Som sagt är jag inte vegan själv, men jag börjar upptäcka mer och mer hur onödigt det är att äta kött och hur mycket annat det finns som är både godare och bättre för hälsan. Var inte så rädda för ändra på gamla vanor.
    Se det då som att barnen behover veta detta genom nyttig erfarenhet så de inte går emot att ge bistånd i allehanda former. Det angår sannerligen oss alla! Det finns mycket som skulle vara lika nyttigt for skolbarnen som slakteribesok med den anledning du definierar.
  • Tow2Mater
    Anonym (men) skrev 2021-09-11 23:12:32 följande:
    Nej det är ingen förklaring för väldigt sjuk var inte vad du skrev, du skrev att du skulle dö, vilket du bevisligen inte gjort till följd av att inte äta kött. Det är du som påstår att du skulle dö, men du kan visst inte bevisa det. Köttätandets påverkan på mental kapacitet spelar ju heller ingen roll för om du dör eller inte. Jag är ingen vegan så det har du också fel i, jag äter kött men det är inte jag som skriver konstiga förklaringar till det i tråden. Lejon förstår inget annat än att jaga och döda, det var just det som var min poäng, lejon gråter sig sig inte till sömns för de har inget moraliskt tänkande som vi människor, men du verkar lägga dig på samma nivå eftersom du verkar anse det som ett rättfärdigande för att du också ska äta kött. Men sen verkar du å andra sidan anse att du ligger på en högre nivå och är mer värd av någon anledning.
    Kan man inte inte absorbera näring, kommer det leda till döden, punkt. Vilka bevis menar du behövs mer än det? Att man ska dö och sen förhoppningsvis bli upplivad igen, är det bara det som duger?
Svar på tråden Äta kött