Inlägg från: Anonym (Stå bredvid och se kraschen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stå bredvid och se kraschen)

INTE GÅ TILL MIN SYSTERS BRÖLLOP?

Jag säger som föregående talare att det är omöjligt att prata negativt om någons partner när denne är destruktiv.

Då funkar inte "vanligt" logik och att få henne att fatta genom att berätta att vad "du ser". Nä. Tyvärr. Då behövs att man som medmänniska brevid lär sig mer om destruktiva relationer och att man står ut med att inte försöka rädda den som är fångad i detta.

Ett bra sätt är att på avstånd försöka hitta vägar att finnas där och att faktiskt prata med såväl socialtjänst som polisen. För den bindningen som din syster har till sin partner är tydligen starkare än att skydda sin dotter och där behöver du, trots att hon kommer bli skitsur ta ansvar och faktiskt stå upp för dotterns rätt till en lugn miljö.

• Anonym (Stå bredvid och se kraschen)

Jag glömde tillägga att jag tycker du ska gå på bröllopet, utifrån att inte ge denna man möjlighet att säga att du inte bryr dig om din syster.

För hur knasigt hennes val och prioriteringar är är det dumt att bryta med henne och lämna henne helt ensam i denna miljö.

Men se att du kommer på bröllopet som en krasch i slowmotion. Förbered dig på att det kommer vara knasigt och att du faktiskt kommer bli arg på henne.

Svar på tråden INTE GÅ TILL MIN SYSTERS BRÖLLOP?