Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Mindre allvarlig otrohet?

Att gå över gränsen ÄR att vara otrogen. Punkt.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-04 14:21:28 följande:

Att ha sex online med någon är ju inte lika illa som att göra det IRL, men båda är mycket allvarliga. Att vara kåt på nån annan än den man är ihop med är ju inte per definition otrohet.

Fast det är ju ingen allmän sanning. Alla har sina egna preferenser för vart gränsen går. Det min partner blir sårad av är för denne otrohet oavsett vad jag själv tycker.

JAG tycker att en kyss är otrohet. Av respekt för min partner kladdar man inte på andra oavsett om det är ett sms eller en kyss. Punkt.

Jag vet att många som gärna själva går över gränsen och töjer på sanningen har uppfunnit uttrycket otrohet Light och som hela tiden ursäktar sig med att det inte var så farligt och det hade kunnat vara värre..

Det man inte kan göra öppet inför sin partner och dess godkännande är och förblir otrohet.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Inte det minsta svartsjuk) skrev 2021-08-04 19:18:12 följande:

Den springande punkten är ju VAR gränsen faktiskt går. Det råder det delade meningar om.

Exakt.
    Anonym (M) skrev 2021-08-04 19:35:15 följande:

Jag håller med. Otrohet är så klart alltid fel, men det finns ju grader i helvetet. Att hångla med någon en gång är mycket mindre allvarligt än att ha ett förhållande vid sidan av under en längre tid.

Det är upp till var och en att avgöra. Jag hade kastat ut min partner för sånt beteende då det för mig är otrohet att hångla med någon annan. Där går min gräns i vårt förhållande.

Alla par har sina egna gränser för vad som anses vara otrohet. Går man över gränsen har man varit otrogen oavsett vad det är man gjort i praktiken.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Inte det minsta svartsjuk) skrev 2021-08-04 20:19:30 följande:

Ja herregud, den här tråden får mig iaf att inse att om och när jag träffar någon igen så ska den här frågan tas upp från allra första början.

Ett hångel? Tja, det är inte så man applåderar direkt. Men otrohet?

Sen har du inte laglig rätt att bara kasta ut en sambo, visste du inte det?

Det är inte juridik vi pratar här men okej... om jag uttrycker mig så här då.. att hångla med någon annan är otrohet för mig och resulterar i att jag gör slut och att min partner får så lov att flytta.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Inte det minsta svartsjuk) skrev 2021-08-04 20:35:24 följande:

Okej, jaja skit samma. Hoppas hon vet dina gränser bara.

Självklart, såna gränser och värderingar kom naturligt i början av vårt förhållande och det har aldrig funnits nån orsak att ifrågasätta det.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-05 11:53:03 följande:

Men låt säga att du tycker kyssas är otrohet. Om den partner kysste en kvinna en gång men direkt efter kom på bättre tankar och ångrade allt och avbröt det, gick hem berättade och var väldigt ångerfull. Det är alltså slut för din del då?

För min del handlar det om att man brustit i tilit och respekt. Då är förhållandet över. Och då räcker det med en kyss.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Inte det minsta svartsjuk) skrev 2021-08-05 16:30:04 följande:

Det du kallar för mindre allvarlig otrohet eller otroet light, det är det jag kallar för svek.

För mig är det inte otrohet så länge det inte är fysiskt sex inblandat.

Otrohet ÄR ett svek
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (anallover) skrev 2021-08-06 17:56:46 följande:

Det låter som en säkrare lösning, det råder ingen risk att bli påkommen på så sätt 

vad kostar en timme inklusive analsex? nu blir jag lite nyfiken

Det var väl precis så Paolo Roberto resonerade när polisen plötsligt gjorde razzia....
Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?