Mindre allvarlig otrohet?
Nej inte samma som död, gravid. Det är däremot liknande att vara kåt. Du är kåt, men kåt kan vara olika grader, lite eller mycket osv. Du är ändå kåt. Samma med otrohet, det kan vara olika grader, men du är ändå otrogen.

Fast man kan ju känna sig både det ena och andra utan att vara det enligt gängse lagar och regler. Köparen har till exempel undersökningsplikt.
Om du köper en sak och hittar den billigare någon annanstans efter köpet kan du känna dig lurad, men ingen har lurat dig. Etc.
Allt jag v et är att man ska hålla sig undan snowflakes som dig, som tar allting personligt och vill att din partner ska böja sig för dig och din svaga självkänsla. Ni ger er inte förrän ni hittat något ni kan ta illa vid er för. Den enda som håller måttet är mamsen, madonnan, och det är därför hon sköter din tvätt tillls hon trillar av.
Fast du svarade på: Ja,det är just det. Individuellt.
För dig är kanske en kyss otrohet-light,men för din partner inte.
Vem avgör då vad som är otrohet-light och inte?
Du eller din partner?"
Och påstår att det är den som "känner sig lurad" som definierar om någon är otrogen eller ej. Och lyfter vidare det till affärsmässighet.
Oavsett situation är definitionen inte avhängig en persons upplevelse. Den kan ju vara fel, som sagt. Oavsett om det är en TV på Elgiganten eller en miljardaffär. Fattar du? Det fattar resten av världen, så lagar och regler strävar efter att vara helt fria från den typen av emotionella resonemang.
Det är givetvis ditt val att lämna oavsett och det har ju aldrig varit frågeställningen. Frågan är om du gör det på rätt grunder?
Och det gäller ju bägge vägarna. En normal person som lever under svenska normer väljer ju bort en person som har extremt snäva gränser för när de känner sig kränkta. Just för att deras definition skiljer i den frågeställningen du icke-svarade på.
Fast man kan ju känna sig både det ena och andra utan att vara det enligt gängse lagar och regler. Köparen har till exempel undersökningsplikt.
Om du köper en sak och hittar den billigare någon annanstans efter köpet kan du känna dig lurad, men ingen har lurat dig. Etc.
Allt jag v et är att man ska hålla sig undan snowflakes som dig, som tar allting personligt och vill att din partner ska böja sig för dig och din svaga självkänsla. Ni ger er inte förrän ni hittat något ni kan ta illa vid er för. Den enda som håller måttet är mamsen, madonnan, och det är därför hon sköter din tvätt tillls hon trillar av.
Oj. Hoppsan. Där argumenten tar slut tar nävarna vid. Jag trodde jag talade med en vuxen människa?
Någon frågade hur man löser saken att två människor har olika uppfattning om saker. Du svarade att den som känner sig förfördelad alltid har rätt. Jag säger att det givetvis inte är så. Så om du ska flytta målstolparna hela tiden blir det ju svårt att resonera? Att någon känner sig lurad, sviken eller vad du vill betyder inte att denne är det. Det är därför det finns pragmatiska lagar och regelverk. Inom det här gebitet inget 100% fastställt, därför har vi alla de här trådarna. De som saknar abstrakt tänkande och empati vill gärna att gränserna ska vara klara och snäva. Men hur gärna de än vill, hur många inlägg de än skriver, hur många konton de än har så kommer gränserna att vara individuella och flytande.
Alla har rätt att sluta att leva med någon eller göra affärer på vilka grunder som helst. Det gör inte att de har rätt. Och det har ju noll med frågeställningen att göra.
Oj. Hoppsan. Där argumenten tar slut tar nävarna vid. Jag trodde jag talade med en vuxen människa?
Om något gått över gräsen kan man alltid lägga till light så det blir en påhittad gråzon där man flyttar gränsen utan att flytta gränsen, då det känns lite bättre...för den som lägger till light.
En vecka kvar att leva = Du är ju bara död light
Gravid efter otrohet men det är 'cellklumpar' = Jag är ju bara gravid light
Missfall men fostret är kvar i magen = Du är ju ändå gravid light
En avsugning = Var ju bara otrogen light
men alla gillar inte light
Inlägget ser förbannat dumt ut men det är väl bara postat i fel tråd light så jag kan låtsas att det inte är värre när det bara är halva inlägget
Självklart finns det olika nivåer av vad otrohet är. Vissa tycker det är otrohet när man pratar med någon okänd på krogen, en annan kan tycka det är otrohet när man ger en komplimang om vilken fin frisyr fruns väninna har.
Någon skrev saker som man döljer för sin partner är otrohet. Finns många saker som jag döljer, inte för att det är otrohet utan för att det inte ska bli missuppfattningar. För att dra ett exempel så kan jag fantisera om att ha sex med min chef utan för att för den skull vilja ha det IRL. Varför ska jag berätta en sak för min partner?
Otrohet behöver såklart inte vara fysiskt sex. Det kan vara en konversation, bilder eller annat. Jag för min skull och de flesta, om inte alla, skulle förlåta en kyss medan en långtgående relation skulle vara värre att förlåta.
Ja, och du skrev att den som känner sig sviken avgör vad som är otrohet. När du är i de här diskussionerna hela tiden har du väl lärt dig att den gränsen är extremt olika. Från mitt perspektiv för att ett fåtal människor är extremt lättkränkta. Sådana som vill kontrollera sin partner. Sådana som aktivt letar felsteg hos sin partner just för att kunna känna sig sviken och sätta denna i skuld.
Det kan ju inte vara dessa människor som ska tillåtas sätta gränser för vad som är korrekt uppträdande inom parförhållanden?! Det är ju det vi sakta men säkert jobbat oss från inom jämställdhetsarbetet.
Om en partner sätter en gräns, att onani är fel ex., som känns helt fel måste man ju ta strid. Det är inte jämställt, rättvist eller människovärdigt att inskränka sina åsikter och göranden efter någon annan i den utsträckningen.
Det går inte att låta samhällets mest lättkränkta, fundamentalistiska eller kyska sätta regelverket.