• Thu 5 Aug 2021 08:04
    1588 visningar
    14 svar
    14
    1588

    Ni som kan Facebook! Hjälp!

    Hej alla! Jag har ett problem som jag trots ihärdiga försök inte kan lösa, så jag behöver hjälp! Har en företagssida på FB och har lagt ut ett evenemang. Det har jag gjort tidigare men aldrig stött på problem som nu. Det går nämligen inte att vare sig redigera eller ta bort evenemanget. Har testat både via app och från dator. På datorn kan jag redigera men inte ta bort. Kommandot ?Ta bort? finns inte ens som alternativ på vare sig datorn eller i app, vilket det alltid gör i vanliga fall. Avboka evenemang går att göra men inte ta bort. När jag klickar runt i mobilen kommer det upp en lista där redigera finns med men den går ej att klicka på, i stället dyker det upp ett medd om att jag ?interagerar som mig själv?. Någon som är duktig på Facebook och förstår vad som gått fel? Behöver verkligen få ordning på detta! Har sökt igenom FB och googlat på lösningar men hittar ingenting som stämmer in på mitt problem.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Ni som kan Facebook! Hjälp!
  • Thu 5 Aug 2021 08:05
    #1

    Är det inte så att när det avbokas så försvinner det ?

  • Thu 5 Aug 2021 08:13
    #2

    Tack för svar. Nej inte nödvändigtvis, det kan nog fortfarande visas på FB men försvinner från min sida. Jag får ju göra så om det inte går att ta bort, jag är mest fundersam över varför jag inte kan hantera evenemanget som jag vill och behöver hitta en lösning på det. Ska tilläggas att jag testade att skapa nytt evenemang och problemet kvarstår även då.

  • Thu 5 Aug 2021 08:16
    #3

    Och du är säker på att du är ensam admin på din företagssida?

  • Thu 5 Aug 2021 08:19
    #4

    När du avbokar/ställer in evenemanget kommer du få alternativen att ta bort eller bara avboka det

  • Thu 5 Aug 2021 08:25
    #5
    Stoppafuskarna skrev 2021-08-05 08:16:12 följande:

    Och du är säker på att du är ensam admin på din företagssida?


    Absolut
  • Thu 5 Aug 2021 08:28
    #6
    Mimu skrev 2021-08-05 08:25:50 följande:

    Absolut


    När du avbokar/ställer in evenemanget kommer du få alternativen att ta bort eller bara avboka det
  • Thu 5 Aug 2021 08:30
    #7
    Stoppafuskarna skrev 2021-08-05 08:19:16 följande:

    När du avbokar/ställer in evenemanget kommer du få alternativen att ta bort eller bara avboka det


    Ok tack, bra att veta! Måste dock fortfarande få ordning på problemet så att jag kan jobba smidigt
  • Thu 5 Aug 2021 08:31
    #8
    Mimu skrev 2021-08-05 08:30:01 följande:

    Ok tack, bra att veta! Måste dock fortfarande få ordning på problemet så att jag kan jobba smidigt


    Var inte detta själva problemet?
  • Thu 5 Aug 2021 08:41
    #9

    Problemet är att de funktioner jag vanligtvis har tillgång till helt plötsligt inte fungerar. Jag kan ex inte redigera eller ta bort via appen. På datorn kan jag redigera och endast avboka då som det verkar. Jag vill inte behöva logga in via datorn varje gång jag ska hantera sidan. Det måste finnas någon lösning tänker jag, något har ju uppenbarligen hänt med funktionerna eftersom allt fungerat tidigare

  • Thu 5 Aug 2021 08:42
    #10

    Använder du appen eller webbläsaren i din mobil?

    Testade nyligen ifrån min egen mobil och då fungerade det ?

    Jag använder INTE appen utan endast webbläsaren i mobilen

  • Thu 5 Aug 2021 08:48
    #11

    Har testat båda, samma problem. Det känns som att det kan ha något att göra med det där medd om att jag interagerar som mig själv, för det dyker upp så fort jag försöker klicka fram listen där ta bort, redigera etc vanligtvis ligger.

  • Thu 5 Aug 2021 08:50
    #12

    Ja låter som att du är inne i din egna profil och inte i företagets profil när du försöker byta ?

    Svårt att säga så mycket när man inte kan se saker och ting.

  • Thu 5 Aug 2021 08:55
    #13

    Ja och jag är inne i företagets profil, det är det som är så konstigt. Har klickat mig fram och tillbaka också och testat men icke? Aja, får klura vidare och se om det finns fler här med goda idéer. Tack för att du tog dig tid!

  • Thu 5 Aug 2021 08:57
    #14

    Du får bjuda mig på en drink så kanske vi kan lösa problemet enkelt, lättare än så blir det inte :)

Svar på tråden Ni som kan Facebook! Hjälp!