• Anonym (Sexigmamma)

Vill känna mig sexig

Jag har på 20 år inte lyckats känna mig sexig. Nu ska vi bort jag och min man och jag vill ge honom och mig en överraskning.

Jag vill känna mig sexig.

Men jag vet inte hur?

Jag är modell lite större (48/50) och har ingen aning om vad som kan anses sexigt.

Vad tycker du är sexigt??

Inga kommentarer om att bara smala är sexiga för det stämmer inte.

Vad gör du för att känna dig sexig själv?

• Svar på tråden Vill känna mig sexig
  • Anonym (Matilda)

Nya välsittande underkläder är väldigt sexigt och gärna i en uppseendeväckande färg och material. Jag pratar inte om raffset utan om matchande bh och trosa kanske i svart spets? Eller varför inte i rosa satin?

Matcha med en sommarklänning.

Att överhuvudtaget ha nya kläder på mig känns sexigt och allra helst om det är fina kläder och inte bara tråkig vardagskläder.

Så klä upp dig är mitt tips om du inte är så van med att känna dig sexig.

• Anonym (S)

Kläder, att man piffar till sig rent generellt. 

• Anonym (Smink och mystik)
    Anonym (Matilda) skrev 2021-08-07 13:09:34 följande:

Nya välsittande underkläder är väldigt sexigt och gärna i en uppseendeväckande färg och material. Jag pratar inte om raffset utan om matchande bh och trosa kanske i svart spets? Eller varför inte i rosa satin?

Matcha med en sommarklänning.

Att överhuvudtaget ha nya kläder på mig känns sexigt och allra helst om det är fina kläder och inte bara tråkig vardagskläder.

Så klä upp dig är mitt tips om du inte är så van med att känna dig sexig.

Snygga sensuella underkläder, någon ny klänning eller annat du trivs i som sitter fint på din kropp. En god parfym med förföriska undertoner, smink med  markerade ögon brukar göra susen:P
  • Anonym (Just försöket)

Just försöket att göra sig sexig för honom gör mycket bara det. Jag hade en ex som vanligtvis aldrig sminkade sig. men hon gjorde det för mig, hon såg ut som Jokern, men just ansträngningen blev ändå väldigt sexig.

• Anonym (kaffedraken2)

Nu vet inte jag hur det är för kvinnor, ni kanske vill känna er sexiga inifrån och ut. Alltså, att ni kanske börjar med underkläderna.
    För mig är inte det så viktigt. Behöver inte vara nåt raffset.
    Sen tycker jag en kvinna kan vara otroligt sexig, och vardagssöt, i vanliga kläder och rufsigt hår.
    Linne funkar för mig. Då ser jag hennes tuttar, och kanske att det är urringat.
    Tycker du ska ha på dig nåt du känner dig bekväm i, kanske lite smink. Speciellt ögonen kan bli väldigt effektivt. Lite extra liksom Flört

• StudierKemi

Framhäv det som Du själv tycker är snyggast på Dig. Säkert stora bröst? Ha urringning då! Det Du vill dölja klär Du bara i svart t.ex.

Jag kan tänka mig att string kommer vara din grej också, pga. större rumpa.

• Anonym (Sexigmamma)

Jag känner mig oftast som Jokern när jag försöker sminka mig????. Får hoppas att mannen uppskattar när jag försöker.

Matchande underkläder låter bra men svårt att fixa. Kanske går det att ha liknande bara.

Parfym -bra.

Kläder jag trivs i och som sitter bra på min kropp är problemet. Jag vet inte vad som sitter bra. Klarar inte av att se det på mig själv. Eller så sitter det bra i butik och sedan bara hänger i garderoben.

Urringat kan jag köra på. Men gör det något om en del av bhn syns?

Tar gärna fler tips??

• Småvarmt

Lelle 56 du är förmodligen en flintskallig småkukad ensamen människa. Alla kvinnor kan vara sexiga i min värld ett härligt leende lite pilsk blick även från en kraftig kvinna kan vara sexigt.

Lite läckert klädd och sminkad har inget att göra med kvinnans utseende det är utstrålningen som räknas.

• Anonym (Längesen?)
    Anonym (Lelle56) skrev 2021-08-07 13:57:04 följande:

Det är nog rätt kört att vara sexig i den storleken och förmodligen i den åldern du är i. Det finns ju inget sexigare kvar på dig. En tjock stor överviktigt slapp kropp som dessutom är åldrad är INTE sexigt hur man än klär den.

Bitter och singel?
  • Anonym (Längesen?)
    Anonym (Sexigmamma) skrev 2021-08-07 14:20:50 följande:

Jag känner mig oftast som Jokern när jag försöker sminka mig????. Får hoppas att mannen uppskattar när jag försöker.

Matchande underkläder låter bra men svårt att fixa. Kanske går det att ha liknande bara.

Parfym -bra.

Kläder jag trivs i och som sitter bra på min kropp är problemet. Jag vet inte vad som sitter bra. Klarar inte av att se det på mig själv. Eller så sitter det bra i butik och sedan bara hänger i garderoben.

Tar gärna fler tips??

Om den är lite fin så gör det inget om den syns. Jag är i din storlek och just en bra bh gör att mina bröst blir extra fina så då framhäver jag det.

Färger som passar dig, båthals och trekvartsärm brukar vara smickrande. Omlottklänning ger ofta snygg midja och byst.

Lite klack gör vaderna fina och man får bra hållning. Behöver inte vara hög klack.

Det finns en del att göra även för oss
  • Anonym (Matilda)

Parfym -bra.

Tar gärna fler tips??

Gå till en butik och få hjälp. Lita på deras kunnande och be dom plocka fram ett plagg som framhäver ditt bästa på något sätt. Tex en urringning eller en klänning som visar former.

Rätt underkläder i rätt storlek får kläderna att sitta bättre också.

Vad gäller smink så räcker mascara och bara ett läppglans. Gör det enkelt.

Krångla inte till det. Då kommer du bara känna dig obekväm.
  • Tom Araya
    Anonym (Sexigmamma) skrev 2021-08-07 12:55:40 följande:

Jag har på 20 år inte lyckats känna mig sexig. Nu ska vi bort jag och min man och jag vill ge honom och mig en överraskning.

Jag vill känna mig sexig.

Men jag vet inte hur?

Jag är modell lite större (48/50) och har ingen aning om vad som kan anses sexigt.

Vad tycker du är sexigt??

Inga kommentarer om att bara smala är sexiga för det stämmer inte.

Vad gör du för att känna dig sexig själv?

Jättesvårt att svara på utan att vara insatt i vad du eller din man tycker är snyggt och sexigt.

Jag tycker att kjol och klänning ofta är väldigt sexigt på en kvinna.
    Andra exempel är högklackat, höga stövlar (ej på sommaren), korsett, stayups, strumpor med höfthållare, spets mm.

Klänning utan trosor under räcker ofta för att göra mig väldigt upphetsad.
  • Anonym (kaffedraken2)

Inte ett dugg. Skulle snarare säga att det är ett plus Flört
  • Anonym (kaffedraken2)
    Tom Araya skrev 2021-08-07 15:54:57 följande:
    Jättesvårt att svara på utan att vara insatt i vad du eller din man tycker är snyggt och sexigt.

Andra exempel är högklackat, höga stövlar (ej på sommaren), korsett, stayups, strumpor med höfthållare, spets mm.

Kan bara hålla med. Jag är inte så svår. Räcker att kvinnan trycker tuttarna mot mig, så är jag körklar.
  • Anonym (Längesen?)
    Tom Araya skrev 2021-08-07 15:54:57 följande:

Korsett, höfthållare och dylikt är överkurs om man är nybörjare. Vanligt att män tipsar men om man är tjock är det inte alls säkert att man är ok med det. Iaf inte i början. Enormt svårt att hitta i storlek oxå. Nya trosor och bh räcker långt.

Man vill inte känna sig obekväm.

Jag vägrar allt det du skrev men var utan trosor på sista daten. Snygg bh som syntes i min nya klänning. Vi ska ses igen.
  • Anonym (Man 52 år gift i 25 år.)

Hej!

Du har fått tips om kläder och smink etc. Bra så!

Men mycket sitter nog i som nämnts att det ska vara nåt du själv känner dig sexig i. Nån nämnde också att ha klänning eller kjol men att skippa trosorna under. Är det nåt som du skulle våga dig på (att det kanske känns lite typ busigt och nästan otänkbart) är nog precis just det du ska eftersträva. Våga - vinn!! Din man lär bli synnerligen glad törs jag nästan garantera. Inte så mycket för grejen utan för att du gör det för hans skull.

Vill du höja det en dimension ytterligare medvetandegör du honom om att det är så att du inte bär nåt under när ni kommit hemifrån, kommit till restaurangen etc.

Annars sitter det ju i huvudet, att du själv känner dig attraktiv gör att du utstrålar sexighet. Och det behöver inte alls bara innebära vackra kläder när ni går ut eller hemmavid, kan lika gärna vara att du berättar nåt för honom som du vet att han skulle uppskatta. Eller att ni faktiskt gör nån gemensam grej där han verkligen ser dig och ni tar bort distraherande vardagsmåsten, men det hade ni väl redan planerat in nu. Bra!

Lycka till.

• Anonym (Man 52 år gift i 25 år.)

Hej igen.

Glömde nämna en grej till: försök våga övervinn barriären - nä det där passar andra men inte jag!

Finns inget sexigare än en kvinna som vågar vara lite mer fräck än det du brukar vara, om än så lite!!

Lycka till än en gång - återkoppla gärna här så får vi ta del av hur det gick!

/kram

• Anonym (Sexigmamma)

Tack för alla förslag. Det gick ok tycker jag. Köpte ett par lite vågade trosor. Som jag visade innan vi åkte hemifrån. Det fungerade ganska bra. Vet inte om jag kände mig sexig men lite busig iaf.

Jakten på sexighet fortsätter!!

• Anonym (Js)

Jag tycker att fixa naglar (både händer och fötter) raka sig och ha en sexig parfym kan göra mycket. Sen såklart om du har möjlighet ekonomiskt, gå till en ubderklädersbutik och be dem rekommendera någonting. Då får du rätt storlek som framhäver det man har. Kan tänka mig att du vill ha lite mer konkret tips på vad för kläder osv, men det är svårt utan att veta utseende, ålder, personlighet. Men jag skulle nog googla på ?outfit för dejt? och se bilder som jag tycker det bra ut och sedan söka efter den stilen tex

• Tom Araya
    Anonym (Sexigmamma) skrev 2021-08-31 19:40:27 följande:

Tack för alla förslag. Det gick ok tycker jag. Köpte ett par lite vågade trosor. Som jag visade innan vi åkte hemifrån. Det fungerade ganska bra. Vet inte om jag kände mig sexig men lite busig iaf.

Jakten på sexighet fortsätter!!

Kvinna som bejakar sin lust och sexualitet och som riktar sin åtrå till mig tycker jag är jäkligt sexigt oavsett hur hon ser ut. Är hon sedan naken är det ett Plus
Svar på tråden Vill känna mig sexig