• lollollo

    Födelsedagspresent - dejtat 1 1/2 mån?!

    Hjälp!

    Har dejtat en kille i 1 1/2 månad ungefär, och han fyller år nu i veckan. Jag ska sova där från dagen innan så kommer vakna upp där på hans födelsedag (inte pga att det är hans födelsedag, bara för att jag har barnvakt då), men ska man köpa något? Vad ger man såhär tidigt i förhållandet?

    Han är musiker om det gör ngt ??????????? Funderar på en vinyl? Eller bara ett grattis? En middag? Hjääälp

  • Svar på tråden Födelsedagspresent - dejtat 1 1/2 mån?!
  • Anonym (aaa)

    När jag och min man träffades var det ungefär likadant i tid. Jag fyllde år, han gav mig ett fint ljusfat format som ett hjärta med några fina ljus på. Det var helt lagom kände jag (använder fatet än idag, 8 år senare) Flört
    Han fyllde strax efter, och han fick en bok som han hade nämnt att han ville ha (en äldre bok som inte fanns i butiker men jag hittade den på ett antikvariat), han blev jätteglad. 

    Det går inte att vara så djupsinnig efter så kort tid och det lär väl din kille fatta också. Kan du smyga upp och göra frukost på sängen till honom? 

  • Lönnsirap
    Anonym (E) skrev 2021-08-08 08:16:35 följande:

    Nej. Ett grattis räcker gott och väl!


    Nä. Ett litet grattis räcker inte gott och väl. Om man dejtar någon vill man väl visa sig från en god sida, inte som en obetänksam snåljåp.

    En lite symbolisk sak, typ nått för runt 75-300:- räcker fint. Kan förstås vara ätbart, eller en blomma/bukett. Viktigast är att det visar att du firar att han finns!
  • Anonym (E)
    Lönnsirap skrev 2021-08-08 08:24:17 följande:
    Nä. Ett litet grattis räcker inte gott och väl. Om man dejtar någon vill man väl visa sig från en god sida, inte som en obetänksam snåljåp.
    Efter sex veckor köper man inte presenter.
  • Lönnsirap
    Anonym (E) skrev 2021-08-08 11:04:02 följande:

    Efter sex veckor köper man inte presenter.


    Självklart köper man en liten symbolisk grej till den man dejtar om den fyller år. Naturligtvis finns det människor som. Inte uppskattar uppvaktning, men att tänka att ett grattis är tillräckligt kan vara att helt missa ett alldeles utmärkt tillfälle att visa vanligt hyfs.

    Det behöver absolut inte vara någon dyrt, extremt genomtänkt eller komplicerat men det är trevligt att få något.

    När tycker du att man börjar ge gåvor? I min värld sker det absolut redan när man börjar dejta.
  • Anonym (E)
    Lönnsirap skrev 2021-08-08 13:20:56 följande:
    Självklart köper man en liten symbolisk grej till den man dejtar om den fyller år. Naturligtvis finns det människor som. Inte uppskattar uppvaktning, men att tänka att ett grattis är tillräckligt kan vara att helt missa ett alldeles utmärkt tillfälle att visa vanligt hyfs.

    Det behöver absolut inte vara någon dyrt, extremt genomtänkt eller komplicerat men det är trevligt att få något.

    När tycker du att man börjar ge gåvor? I min värld sker det absolut redan när man börjar dejta.
    Nej det gör man inte. Inte efter sex veckor. Gåvor etc kan man börja med när man väl är ett par, men inte när man bara dejtar.
  • Anonym (Kvinna 32)

    Jag bjöd ut min pojkvän på middag när vi hade dejtat strax över en månad och han fyllde år. Hade själv inte förväntat mig något mer än att det blev uppmärksammat i form av ett ?grattis? om det var jag som fyllde :)

  • Robert 558

    En liten grej som en vinyl är lagom och en middag tycker jag också att du kan bjussa på. En avsugning på morgonkvisten hade nog också varit uppskattat :)

  • Anonym (Vågat)

    Jag kan verkligen rekommendera sexspelet Monogamy. Finns på tre olika nivåer , varav den första är hyfsat oskyldigt.

    Personligen älskar jag att spela det spelet med min dejt. När jag fyllde år (då hade vi dejtat i ca 3 mån) fick jag hotellnatt med middag och så gick vi till en erotikbutik där jag fick välja en leksak. Mycket uppskattat men det beror nog också på vilken typ av relation ni har eller hur långt ni har kommit i den.

Svar på tråden Födelsedagspresent - dejtat 1 1/2 mån?!