Inlägg från: Couchpotato |Visa alla inlägg
  • Couchpotato

Bästa dejtingappen?

Då mitt år av ensamhet burit frukt och jag nu känner mig motiverad att träffa någon igen så har jag tänkt ge mig ut på nätet. 

Vad skulle ni säga är bästa appen/sidan för detta?

Jag är strax över 40, seriös och har inga problem med kostnader.   

• Svar på tråden Bästa dejtingappen?
  • Couchpotato
    Anonym (HL) skrev 2021-08-08 11:52:21 följande:
    Baserar du det på ett namn? Det är ytterst seriöst. Skapat av ett gift par varav kvinnan är krönikör på Amelia.

Tänkte du genast på hemlig med ett g?

''För vanligt folk med intresse för sex'' ?

Det låter mer som om det är för de som inte tänkt sig en långvarig relation?

• Couchpotato

Ok. Jag skulle väl tycka att det var trevligt att träffa någon som jag. Inget bekräftelsebehov, bra utbildning och jobb, sund inställning till livet och hälsan.

Då kanske inte tinder rätt? Jag körde tinder för några år sen och det var väldigt svårt att hitta rätt där. 
    Vad tror ni om mötesplatsen eller match?

• Couchpotato
    Anonym (Jenny) skrev 2021-08-08 15:31:32 följande:

Jag är medlem på Tinder och Happy Pancake, för att de är gratis och smidiga, och för att de är stora, så att det finns många killar där. Jag har killkompisar som också haft Match eller Mötesplatsen, men inte tycker de är så bra. Jag har inga tjejkompisar som har betalsidor.

Visst finns det oseriösa personer där, men det går ganska snabbt att sortera bort dem. Se till att ha flera trevliga kort och en bra presentationstext, så kommer det säkert att gå bra!

Ok, hur gamla är ni ungefär?

Tack för info!
  • Couchpotato
    Anonym (Jenny) skrev 2021-08-08 18:42:02 följande:

Vi är 45-50. De flesta man ser på apparna är nog seriösa, men alla är ju inte intressanta. Man får också ha lite distans till det, och vara medveten om att alla skriver med flera, kanske träffar någon som de klickar med och därför bara försvinner, osv. Så jag tar det seriöst (dvs gör/skriver inget oärligt eller taskigt) men tar inte åt mig om jag blir ghostad, eller om någon visar sig vara oseriös, för alla har olika förväntningar. 

Ok, så tinder skulle funka då alltså. Jag tänkte om jag var för gammal och inte skulle kunna hitta nån runt 40. Happy Pancake har jag testat och det kändes ganska platt. Många inaktiva i mitt område, minns jag.
Svar på tråden Bästa dejtingappen?