Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Grova andningsproblem

Det låter som astma. Jag har vanlig astma. astma kan förvärras om den inte behandlas. Ja hade något liknande ansträngningsastma som jag bara periodvis medicinerade, flyttade sedan till en stad och skaffade ett husdjur, som orsakade ännu värre astma (jag hade inte någon pälsdjursallergi, men har nog fått)

Blev sedan inte av med astman även i min vardag, tills jag började medicinera regelbundet. Som astmatiker ska man aldrig egentligen känna att man behöver luftrörsvidgande, om kortisonsprayen är korrekt dos. 

• Anonym (f)
    Anonymous163 skrev 2021-08-09 13:09:24 följande:

Tack för svaren hittills, glömde tillägga att jag hade covid för 4 månader sedan och att problemen varit värre sedan dess!

Kan ju antingen vara post covid då, eller som för mig, att virus triggar astman. Kan vara så att du som jag, behöver en kur kortison efter virusinfektion med luftvägsbesvär.
  • Anonym (f)
    Anonymous163 skrev 2021-08-09 13:15:18 följande:
    Du menar alltså att problemen blivit värre av covid och inte att besvären endast är covid? För som sagt har jag haft detta i närmare 5-6 år
    Jag har ju konstant astma, medicinerar jag inte går jag vissa dagar med väsande andning ibland och kronisk hosta, särskilt på natten.Men får jag en virusinfektion som innebär hosta så får jag värre astma efteråt, ibland har jag varit tvungen att få kortison på vårdcentralen som tabletter, för att den värre astman liksom inte släpper på flera månader annars, sedan har jag medicinerat som vanligt med de vanliga astma-medicinerna jag får. 
Svar på tråden Grova andningsproblem