Inlägg från: Anonym (kaffedraken2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffedraken2)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Jag är likadan, introvert, behöver mycket egentid, trivs inte bland mycket folk. Och jag har aldrig haft ett förhållande. De flesta jag var intresserad av, ville inte ha mig. Och dom som ville ha mig, ville inte jag ha.

I mitt fall är det mycket för att jag inte är så social, träffar inte mycket folk, och att jag är för försiktig, tar ingen plats, syns inte, hörs inte.
    Jag vinner i längden många gånger, men då gäller det också att tjejen får se mig under en längre tid.

• Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 12:57:43 följande:

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

Som jag fattat det så är det svårt för de flesta män på dejtsidor. Få tjejer som skriver först, de får redan så mycket mejl.
    Och många tycker att det är mannen som ska ta första steget.
    Många håller inte med om det. Tjejer tar kontakt om dom är intresserade.
    Jag tror inte det är så enkelt. Jag tror många tjejer är för blyga, eller "fega".
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Elin) skrev 2021-08-09 13:23:12 följande:

Hur socialt är ditt liv? Generellt sett är det nafurligtvis svårare att träffa en person desto färre personer man träffar. Det är ju inte så att bara för att man är en bra person kommer kärleken komma och knacka på.

Ja, lite synd att det är så. Jag hade en granne jag var nyfiken på, mycket yngre. Hon kom aldrig och ringde på.
    Vi pratade en gång, då jag hjälpte henne i tvättstugan. Kändes bra, hon såg glad ut.
    Men hon kom ändå aldrig och ringde på min dörr.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Elin) skrev 2021-08-09 13:50:14 följande:
    Nej, det är väl det vanliga, att man ler och hälsar på sina grannar, pratar en stund i trapphuset, på gården osv, men inte ringer på om det inte är nåt särskillt man vill. Varför skulle hon ha ringt på hos dig menar du?
    Bara min dåliga humor, sorry. Jag tycker att hon gott kunde ha ringt på, för att hon blev sugen på mig Skrattande
  • Anonym (kaffedraken2)
    Pinnen2 skrev 2021-08-09 18:34:50 följande:

Blyg introvert och socialt miffo för att citera någon annans omdöme om mig. Då blir det svårt att hitta någon.

Jag har kallats för allt möjligt här. Pedofil bl.a. (jag var kär i en tjej på 24)
    Många tycker att jag helt ska hålla mig borta från kvinnor.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Hon) skrev 2021-08-09 19:44:05 följande:

Dock arbetar han i ett kvinnodominerat yrke, så kvinnor finns det men ändå är han singel, snygg, vältränad men väldigt djup, tänkande och umgås inte med andra människor utanför jobbet. Andra tycker han är ett original, en "kuf". 
    Jag som så gärna hade velat lära känna han....

De flesta kvinnorna där kanske inte är singlar?
    Och inte alla känner sig bekväma med att inleda nåt med en kollega man ser ofta.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Hon) skrev 2021-08-09 22:42:40 följande:

Nej,men man kan ju utforska bekantskaperna på jobbet ändå. Någon kanske har en syster som är ensam eller vän?
    Och vet ni,många förhållanden startar på jobbet, vi tillbringar så mkt tid där... 

Absolut. De tjejer jag blev kär i de senaste 25 åren var alla tjejer jag träffade på jobbet.
    Jag har dåliga erfarenheter av att nån ska vara match-maker, försöka få ihop mig med nån de känner. Tror de flesta män helst skulle slippa sånt Skrattande
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Ska) skrev 2021-08-09 21:06:31 följande:
    Som kungen en gång sa. Det kommer inga stekta sparvar flygande. Bag satte in stötar på säkert 50 kvinnor när jag var i tonåren innan jag fick napp första gången. Hur många kvinnor har du närmat dig på det sättet?

Försöker man inte, vinner man inget.
    Där låg man i lä. Jag stötte på en.
    Sen kom jag igång lite, och jag har nog stött på lite fler än 50 st totalt. Men jag är snart 50 också.
    Tycker också man ska försöka, chansa. Om man vågar.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 23:01:19 följande:
    Hej!

Ja det tror jag säkert en o annan kvinna har trott om mig, att jag är asexuell. Det är jag inte alls, men jag väntar länge med att göra några sexuella närmanden eller prat om det förrän jag säkert vet att hon känner attraktion till mig. Men samtidigt som du skriver så kan det göra henne osäker på mig ju.
    Jag har nog missat en del chanser för jag är så försiktig. Plus att jag har dåligt självförtroende, så jag tror egentligen inte att jag har nån chans.
    Trots att man är på dejt och tjejen sitter nära, kollar en i ögonen.
    Senast var en tjej på 22, 25 år yngre. Jag visste hon var intresserad, hon tog alla initiativen. Fast vi blev aldrig fysiska (bara en kram, hennes initiativ).
    Jag vågade inte försöka nåt trots att jag var attraherad. Hon sa innan att hon var trött på killar som försöker saker på dejter, och hon var inte intresserad av sex. Och så var jag extra försiktig med tanke på åldersskillnaden.
    2 år senare berättade hon att hon ville göra saker, men att det var jag som skulle ha tagit första steget. Glad
  • Anonym (kaffedraken2)
    parnordqvist skrev 2021-08-09 23:14:10 följande:
    Det låter ganska unikt. Jag är 49 år, introvert till viss del men har ALDRIG haft ett förhållande, inte ens hånglat. Det är helt extremt. Jag har också låg inkomst, just nu ingen alls när jag är arbetslös. Det största hindret numera är åldern. Det är för sent för allt. Att hångla för första gången vid 50, det är en mycket bisarr känsla när man tänker på det. Det är stundtals helt overkligt, nästan som en mardröm. Men vill jag ha ett förhållande då med en sambo som bor här 24/7? Pallar jag det? Troligen inte. Äsch, jag får acceptera rådande omständigheter, kan inte påverka åldern. Man måste släppa fixeringen kring det här.
    Jag är också 49, aldrig haft ett förhållande. Jag vill träffa en tjej, men inte bli sambo.
    Jag tycker du ska försöka hitta en tjej, om det är vad du vill.
    För sent är det inte, du lever ju. Glad
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?