Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Hur socialt är ditt liv? Generellt sett är det nafurligtvis svårare att träffa en person desto färre personer man träffar. Det är ju inte så att bara för att man är en bra person kommer kärleken komma och knacka på.

• Anonym (Elin)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-09 13:27:37 följande:

Ja, lite synd att det är så. Jag hade en granne jag var nyfiken på, mycket yngre. Hon kom aldrig och ringde på.

Vi pratade en gång, då jag hjälpte henne i tvättstugan. Kändes bra, hon såg glad ut.

Men hon kom ändå aldrig och ringde på min dörr.

Nej, det är väl det vanliga, att man ler och hälsar på sina grannar, pratar en stund i trapphuset, på gården osv, men inte ringer på om det inte är nåt särskillt man vill. Varför skulle hon ha ringt på hos dig menar du?
  • Anonym (Elin)

I många såna här trådar upplever jag att man underskattar ensamheten som bov i sammanhanget. Man utgår från att det är ens person som inte duger när det i själva verket handlar om att man träffar för lite folk. Man säger att "tjejer inte gillar blyga killar" närdet isjälva verket är såatt ens blyghet gör att man bara är hemma eller i invanda kompisrelationer och aldrig träffar nytt folk och därför heller aldrig några tjejer. Vill ma utöka sittsociala liv (tex med en flickvän eller pojkvän) måste man i regel också själv skapa ett socialt liv.

Jag ser att många tagit upp den aspekten j denna tråd och tycker det är bra och viktigt.

Jag är själv singel sedan många år och lever precis ett sånt "slutet" liv. Mitt liv har kretsat kring mitt jobb, mitt barn och samma vänner som jag träffar i sammanhang där inga nya människor dyker upp. Min bekanskapskrets är helt enkelt väldigt sluten och jag träffar inte nytt folk. Om jag skulle satsa på attskaffa en partner förstår ju jag att jag måste göra något åt denna situation. Självklart är det inte säkert att man lyckas träffa en kärlekspartner ändå, men om man aldrig träffar nån ny person allsär det ju snudd på omöjligt.

• Anonym (Elin)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-14 07:41:25 följande:

På dejtsidor kan man hitta människor som man aldrig hade träffat annars, oavsett om man är blyg eller inte blyg. Det är många nya tjejer som jag har fått kontakt med där.

Jo, fast de flesta som skriver här i trådar har ju testat där ganslka länge utan att det funkat.

Tror faktiskt att de som är mer sociala och är mer vana att träffa nytt folk också har lättare att träffa någon på en dejtingsida, man tränar sina sociala färdigheter och blir bättre på att uttrycka sig på ett tilltalande sätt och får en större säkerhet i sociala situationer som gör att man lyckas både presentera aig själv bättre och lyfta fram andra och se dem bättre i en konversation. Ochsen rent krasst uppfattas man nog som mer intresssant om man har mer att berätta om än sitt jobb och sin familj - om man är mer aktiv. Så jag tror faktiskt att skapa aig ett bredae socialt liv kan vara en viktig nyckel för många.

Många tycks fastna i ett evigt misalyckat nätdejtande eftersom det upplevs bekvämt och att man inte ehöver anstränga sig så mycket. Men saken är nog den att om man varit singel länge behöver man nog komma ur sin bekvämlighetsbox och utmana sig själv en del. Bryta invanda mönster osv.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-14 08:19:07 följande:

Kanske att du har rätt. Jag vet inte. Men det tillkommer nya människor hela tiden på dejtsidorna. Av alla sorter. Det finns nån för alla sägs det. Man får väl hoppas helt enkelt. Det gör jag 

Jag tror nog mer på att testa något nytt än att fortsätta med samma sak år efter år och hoppas på förändrade resultat.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-14 09:36:46 följande:

Ja, det låter vettigt. Samtidigt, finns jag inte med på dejtsidorna så missar jag nya tjejer som blir medlemmar. En av dom kanske är HON 

Man kan i och för sig vara kvar på dessa sidor och samtidigt utveckla sittsociala liv. Man måste ju inte tvärvända och ändra på allt radikalt bara för att man gör en förändring.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-14 09:49:08 följande:

Absolut. Som jag skrev förut, jag vet många som har ett rikt socialt liv och använder nätdejting som ett komplement. Man ska göra det som känns bäst för en själv 

Det beror ju på vad man menar med det. Om man vill lyckas kan man nog behöva göra sådant som känns lite obekvämt och ovant, prova något nytt. Om man bara gör det som känns bäst enklast och bekvämast är ju risken rätt stort att allt fortsätter som vanligt. Och är det förändring man vill ha är det ju då knappast bästa sättet.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-14 10:32:15 följande:

Ja. Jag gillar egentligen inte nätdejting. Aldrig gillat att gå på dejt med en tjej man knappt känner. Läskigt.

Jag föredrar att det är en tjej jag sett ofta och man har pratat, känner av kemin. 

Men eftersom jag är introvert och inte så social, så har det blivit så att jag mest använt mig av nätdejting. Jag är inte så bra i sociala sammanhang med mycket folk, jag blir stressad av det och mår inte bra. 

Funkar nätdejting då? För dig?

För annars är det ju just det som är min poäng - att man undrrvärderar vikten av att träffa folk och gör det som känns enklast men som kanske har noll resultat. Funkar det och man är nöjd finns ju ingen anledning till förändring men dessa trådar stratas ju i regel av folk som inte är nöjda med nuvarande situation.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-08-20 12:05:35 följande:

Eller 74% tycker långa killar är sexigast.

Redan där så blir du dissad av 3/4 av alla kvinnor. Innan ens saker som personlighet och status kommer in...

För det första är det ju ingen som helst statistiskt säkerställd u dersökning - använd inte trådar på FL skm grund för statistik.

Men oavsett. Att på frågan vad som är sexugast "att vara lång eller kort" svara lång betyder ju inte att svararen därmed dissar korta killar eller för den delen ens att personen tycker att alla eller ens merparten av de långa killar hon möter är sexigareän de korta killar hon möter.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-09-01 12:13:32 följande:

Det har jag sett.

Det VAR rätt för mig. Kan det ha varit obehagligt för henne, eller VAR det obehagligt för henne?

Nej, vi jobbar inte tillsammans längre, och hon ville bara ha den sortens relation. Jag tror hon uppskattar att jag respekterar det.

Det är jättemånga som har påstått det. Varför tycker du att det är konstigt att jag skriver det? Är det nåt som jag har hittat på?

Ursäkta, men varför skulle kvinnan specifikt uppskatta att du respekterade att hon bara ville ha en yrkesrelation? Vad skulle alternativet vara?
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?