Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 18:51:17 följande:
    Bara här i tråden är det en som sagt att han inte är "bra".

Och vad man menar med bra är kanske lite olika. Jag menade att jag tror inte jag är bottenskrapet som man kanske kan tro ifall någon inte träffat någon på många många år. Fått frågan flera gånger varför jag är singel, om jag är homosexuell.

Jo det gäller att ha tur, och att vara ute mer bland folk förstår jag. Att visa att man finns.
    Du kanske utstrålar någon slags feminin energi som gör att kvinnorna backar. Jag känner själv till 3 män som jag hade gissat var bögar om jag inte visste att så inte var fallet. Alla tre är väldigt trevliga och lätta att tycka om. Men på ett sexuellt plan är dom fullständigt ointressanta för både mig och många andra kvinnor. 
  • Anonym (!)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 22:49:35 följande:
    Ja alltså nån energi som inte är den mest sexuella energin kanske det är... Tror inte det är feminin energi, men kan vara att jag inte utstrålar så mycket sexuell energi när jag väl är ute och träffar kvinnor?? Jag har hört från en kvinna att jag påminner om Pettson ibland!
    Nu spekulerar jag men jag tror att många kvinnor skulle känna igen sig. Det är viktigt att känna sig åtrådd, viktig och uppskattad av en man för att något intresse ska infinna sig. Det räcker alltså inte bara att en man är attraktiv, saknar han intresse eller att intresset inte är genuint så blir mannen ointressant. Detta verkar inte vara fallet för många män som trots att kvinnan i fråga inte visar något intresse inte tappar sitt. Detta är kanske vad som ligger bakom att en del män har väldigt svårt att ta ett nej. Skulle jag visa intresse för en man och han skulle säga nej så skulle mitt intresse för den mannen dö där och då. 

Så om du inte utstrålar någonting annat mer än vänskap och är ett trevligt sällskap så kommer kvinnorna att tappa intresset för dig oavsett hur lämplig du är i övrigt. Du måste lära dig att kommunicera ditt intresse. Även här tror jag att det blir fel för många män. Många män vet inte hur man sänder ut/ läser av subtila signaler utan går på för hårt vilket gör att kvinnan backar och uppfattar mannen som för påstridig och desperat. Det är en balansgång och ett samspel som måste fungera. Har man svårt för att hitta balansen och inte uppfattar subtila signaler i samspelet så blir det svårt. För de allra flesta är detta någonting som infinner sig av sig själv helt naturligt. Andra får kämpa hårt och det är svårt för personer som har dessa förmågor naturligt att förklara hur man går till väga då det sker per automatik. 

Jag har stött på en del män som är väldigt trevliga, ser bra ut, har ordnade liv och ekonomi. Vid första anblick kan man undra hur det är möjligt att dessa män är singlar. Men det är något i deras energi och utstrålning, sätt att prata och att föra sig att dom framstår som fullständigt asexuella. Dom är liksom lite för artiga och för bra på kallprat för att ge en inbjudande utstrålning. Som om dom ständigt befinner sig i en strikt yrkesroll på något sätt. 
  • Anonym (!)
    Tom Araya skrev 2021-08-10 14:09:35 följande:

Jag är med i några Facebook-grupper av typ; singlar söker partner.

Några saker jag reflekterar över är:

1. Tjejer/kvinnor tar väldigt sällan initiativ till kontakt, utan väntar på att killarna ska ta initiativet. En del tjejer/kvinnor vill dock hävda att de inte tar kontakt för att ingen i utbudet intresserar dem, vilket faller på punkt 3.

2. Tjejer/kvinnor uttrycker att de tappar intresset om killar/män visar intresse för flera tjejer/kvinnor. Som man måste jag alltså välja ut en kvinna att visa intresse för, utan att ens känna henne, annars är jag körd.

3. Trots att tjejer/kvinnor säger att inre egenskaper är viktigare än utseende, så är det ändå på grundval av utseendet de väljer bort de flesta killar/män de inte ens vill lära känna. 

4. Tjejer/kvinnor gilla-klickar eller kommenterar sällan killars/mäns inlägg och bilder, för att slippa oönskade PM och inte heller hamna i det som tas upp under punkt 2.

Som jag ser det så skapar tjejers/kvinnors vanor och resonemang i detta ett slags moment 22, både för sig själva och för killarna/männen.

1. Det finns kvinnor som väntar på männens initiativ. Men som tjej blir man överöst med meddelanden på dejtingsiter och hinner knappt leta upp intressanta män själv. Dessutom tycker många män att det är otrevligt om tjejen inte svarar eller tackar nej. Om männen kunde backa och inte skriva till varenda tjej på hela siten så skulle kvinnorna få större utrymme att själva ta initiativ. Som det ser ut nu så hinns det knappt med. Jag reggade mig av ren nyfikenhet på en site och inom ett par minuter hade jag 10 meddelanden och jag hade inte ens en bild eller beskrivning i min profil. Meddelanden verkligen haglade in och det var otroligt stressande. 

2. Är man så klantig att man flaggar med att man har flera intressanta kandidater så får man skylla sig själv anser jag. Jag ser inget fel i att dejta flera samtidigt men man får såklart sköta det snyggt och inte låta dubbeldejtandet pågå så länge att dejtandet börjar glida in i ett mer seriöst stadie. 

3. Det är väl självklart att inre egenskaper är det viktigaste, en skitsnygg idiot vill man ändå inte ha. Men jag tror inte att någon, varken man eller kvinna, inte skulle välja bort personer med ett utseende som inte tilltalar alls. Detta blir ju ett större problem i nätdejting än irl också. Irl får ju alla en större chans att ge ett bra första intryck än på nätet även om man inte har ett utseende som faller dejten i smaken. 

4. Åter igen, om män kunde backa en aning och inte vara så otroligt på så skulle ni inte skrämma iväg kvinnor på samma sätt. Många kvinnor har även upplevt mindre trevligt bemötande från män som inte kan ta ett nej utan att balla ur totalt. 

En dejtingsite där bara kvinnor får ta kontakt kanske skulle vara till nytta för alla. Om jag skulle nätdejta hade jag mer än gärna reggat mig på en sån sida. 
  • Anonym (!)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 17:13:48 följande:
    Jag gjorde en liknande tråd och hävdade samma. Tror de flesta tyckte jag hade fel. Ska se om jag hittar den.
    Fel om vad?
  • Anonym (!)
    Anonym (Ska) skrev 2021-08-10 17:45:57 följande:
    Man säger väldigt mycket med sitt utseende. Och då talar jag framförallt om övervikt. Om jag var kvinna skulle jag aldrig någonsin valt en överviktig man. Som man skulle jag aldrig välja en överviktig kvinna. Om man inte ens klarar av att ha självdisciplin rörande mat och motion. Vad är det då mer man inte har koll på?
    Man säger massor med sitt utseende. Det som går bort först för mig är män med elaka ögon. Själv skulle jag hellre leva med en man med lite övervikt än en man med undervikt. 
  • Anonym (!)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 17:55:52 följande:
    Ända sen jag började dejta så har tjejer/kvinnor i alla åldrar sagt till mig att det mesta jag gjorde var fel. Jag skulle vara mer på, visa handlingskraft, tjejer gillar inte blyga killar, det är omanligt, han ska vara självsäker, osv.
    Skrev om detta i en annan tråd. Nu är jag för gammal för att bry mig vad kvinnor säger. Jag frågar dom inte ens längre.
    Men jag hade mått bättre av lite mer ödmjukhet från kvinnor när jag var yngre, och mer osäker Rynkar på näsan
    Som jag skrev tidigare, allt handlar om att kunna läsa av subtila signaler. Kan man inte det blir det ju väldigt svårt att hitta balansen mellan att vara helt passiv och för på. 
  • Anonym (!)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 18:26:37 följande:
    Hittar inte tråden. Men jag skrev samma som dig. Många som svarade tyckte att då får man skylla sig själv, om man är så passiv som man. Bered dig på att vara singel länge, ungefär Skrattande
    Jag tror att du får vara beredd på att vara singel tills den dagen du slutar att älta det som varit och applicerar tidigare händelser/ upplevelser på alla andra situationer du stöter på i livet. Att älta som du gör är inte friskt och om du vill komma någonstans i livet så behöver du nog söka professionell hjälp för att komma vidare och lägga det gamla bakom dig. 
  • Anonym (!)
    Brightside skrev 2021-08-11 10:38:33 följande:
    "Hel och ren, snäll och humor"
    Haha, vilket skitsnack. Hur länge tror du inte att jag körde på det spåret? "Så länge jag bara har ett jobb, duschar och är snäll så kommer tjejerna!" Självklart är det inte så. Att vara hel och ren, snäll och rolig är grundförutsättningarna, utöver det ska man ha ett driv, vara snygg och ja en bad boy.

De flesta kvinnor säger att de vill ha en snäll kille, men titta hur de agerar istället. Kvinnor går igång på kriminella, sportfånar, lite aggressiva män som har muskler och tatuerade. Det är där hon känner sig trygg. Ingen tjej vill ha en snäll mes.
    Det finns ju ett ganska så brett mellanting mellan att vara en snäll mes och tatuerad kriminell. Jag har ingen i min närhet någon kvinna som lever med en bad boy utan med helt vanliga män. Så att kvinnor bara vill ha bad boys stämmer inte. Skulle det du påstår stämma så skulle vi se en uppsjö av kvinnor med den typen av män dagligen. De gånger jag ser en man med tvivelaktigt utseende tillsammans med en kvinna så brukar kvinnan se rätt så tvivelaktig ut hon med. 

Det verkar vara svårt för en del män att inte gå till ytterligheter. Det verkar vara av eller på, svart eller vitt, upp eller ner som gäller. Inga gråskalor existerar. Gemensamt för män som fungerar såhär verkar vara sociala svårigheter och en oförmåga att läsa av subtila signaler. Jag förstår att det är svårt att navigera i kontakter med andra människor om man har dessa svårigheter men ett första steg framåt är att inse att dessa signaler finns(även om just du inte uppfattar dem) och att allt inte är svart eller vitt. 
  • Anonym (!)
    Brightside skrev 2021-08-11 11:49:30 följande:
    Såklart finns det en gråskala, jag diskuterar hur det ser ut generellt sett. Finns alltid undantag till normer. Sedan påverkar även en kvinnans ålder hennes beteende. Äldre kvinnor fokuserar mer på faderskapsegenskaper hos män och inte lika mycket på huruvida man är en bad boy eller ej. 
    Generellt sett så är de allra flesta kvinnor tillsammans med helt vanliga män som varken är våldsamma eller kriminella. 
  • Anonym (!)
    Anonym (Ska) skrev 2021-08-11 17:17:55 följande:
    Guldfisken1 skrev 2021-08-11 14:51:23 följande:

Jag vill ha en snäll mes!  

Jag vill inte ha en kille som gör matchosallad och slåss som en testosteronstinn idjit. 

Tyvärr så säger du en sak och gör sedan en annan.

Säg som det är istället. Du villl ha en godhjärtad med driv och attityd, som du kan lita på och som kan skydda dig oavsett vad som händer. Du skjuter bara dig själv i foten när du säger till mesiga killar att du vill ha en snäll kille.

Alla män har varit unga osäkra killar. Rätt väg att gå är att arbeta hårt, bygga sig själv mentalt, fysiskt och ekonomiskt,

möta sina faror och bli en man omgivningen kan lita på i vått och torrt. Känner ingen man som gjort resan ovan som har problem att få kvinnor.

Om fler män hade gjort det hade det varit mycket svårare för dessa män med psycho-varning.
    Men precis! Vi måste komma ifrån alla dessa ytterligheter. De allra flesta, både män och kvinnor vill träffa någon som är normal, har ett fungerande liv och inte har stora sociala svårigheter. 

Det är ju klart att personer som är superblyga, jättemesiga, har uselt självförtroende och självkänsla kommer att få det kämpigare att hitta någon eller att hitta någon som är bra som inte utnyttjar dessa egenskaper för sin egen vinning. 
  • Anonym (!)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-08-21 11:58:35 följande:
    Hur visar man att man är sexuellt intresserad av en kvinna och när?

Tror du på mejlen i din spamlåda?
    Eftersom att alla kvinnor inte fungerar likadant så rekommenderar jag fingertoppskänsla och tillräcklig social förmåga. Det har fungerat bra för majoriteten i alla tider. 
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?