Inlägg från: Jimmy75 |Visa alla inlägg
  • Jimmy75

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Anonym (Lukas) skrev 2025-11-30 14:34:27 följande:
    Är det något större problem? Den starka och självständiga kvinnan ses ju som förebilder.

Precis som det finns ofrivilligt ensamma män finns det såklart ofrivilligt ensamma kvinnor. All den stund det är ofrivilligt är det rimligen också något som skapar lidande för de personerna. Dessutom är det du skriver något av en samhällsidé som läggs på alla dess medlemmar. Precis som med statistisk så säger inte sammantagen data om gruppen något om den enskilda individen.

Kort sagt kan det naturligtvis finnas även ensamma kvinnor som mår dåligt och som kanske skulle behöva hjälp vad gäller socialt samspel.

• Jimmy75
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-12-08 21:26:18 följande:

Anledningen till att det är svårt för många män att träffa en kvinna är att det finns betydligt fler män än kvinnor (ålder 0-65 år.)

Det allra vanligaste är att kvinnor använder den omständigheten för att förklara att män är för dåliga och att de själva är så fantastiska eftersom de får massor av uppmärksamhet från män.

Eftersom det finns fler män än kvinnor behöver dock kvinnor inte anstränga sig. Det innebär att kvinnor är och blir lata och egentligen är oattraktiva för män, men eftersom det finns färre kvinnor blir män ändå tvingade till att ta skräp.

Det vore enkelt för utländska kvinnor och sexrobotar att konkurrera ut svenska kvinnor. Trenden i USA är också att män dejtar mindre eftersom kvinnor har blivit så bortskämda. 

Gud vad skönt när man kan lägga både skuld och lösning utanför sig själv, eller hur? Då behöver man ju inte göra ett skit själv....man skulle nästan kunna säga att det möjliggör att man var lat. Nej men vänta lite nu.....lite som du just anklagade kvinnor för att vara.

Det är förvisso lite skönt och bekvämt att kunna skylla på omständigheter. Du vet, sätta sig i baksätet och ha en massa synpunkter på att det är förarens fel att man kommer fel eller kommer sent. Å andra sidan så har man då också avsagt sig precis ALLA möjligheter att göra något åt situationen. Frågar du mig så betalar jag hellre priset att behöva tänka att det nog är upp till mig själv hur bra eller dåligt jag lyckas, för då är det också helt och hållet upp till mig själv, dvs alla möjligheter att förändra det till något bättre.

Men men, your choice!

• Jimmy75
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-12-08 22:42:51 följande:

Så du menar att inte heller kvinnor tar ansvar för situationen iom att dom bara lägger skulden på män och alla fel män gör?

Jag menar att vi alla, var och en har val att göra och kan anta olika perspektiv. Vilket man väljer är helt och hållet upp till en själv och baseras förhoppningsvis på vilket resultat man vill ha. Hur man än väljer att göra kan man aldrig ta sitt egna ansvar ur situationen, även om det aldrig är hela förklaringen. 

Vilket val du vill göra är upp till dig...precis som det är för alla andra. Och om en kvinna då har den erfarenhetsbaserade upplevelsen att hon inte hittar någon man som hon tycker är värt ansträngningen det innebär för hennes del att inleda och hålla liv i den relationen så är det förhoppningsvis det hon kommit fram till att hon mår bäst av. Men självklart kan det ju finnas kvinnor också som är bittra och hellre lägger ansvaret för sina resultat utanför sig själva, precis som det finns män som gör så. Men vad enskilda individer gör säger inget om hela gruppen....precis på samma sätt som en grupps typiska egenskaper inte nödvändigtvis säger något om varje medlem inom den gruppen.

De svart-vita svaren och förklaringarna du vill lägga på världen funkar oftast inte så bra men naturligtvis betraktar vi ju världen utifrån våra erfarenheter. Kom bara ihåg att om du bara byter vinkel men fortfarande tittar på samma sak kommer du uppleva den annorlunda och jag lovar dig att det är betydligt enklare att byta vinkel än att försöka förändra saken du tittar på.

• Jimmy75
    Anonym (Pullo pullare) skrev 2025-12-08 23:05:24 följande:
    För att du antagligen är 28-42 år. Andelen tillgängliga kvinnor för dig är nästan obefintlig. 

Uppskattningsvis har mellan 75-85% av alla kvinnor i denna ålderskategori en partner. Du konkurrerar med väldigt många män om väldigt få kvinnor. 
    Av de 15-25% "lediga" kvinnor som finns är det vidare säkert inte mer än max hälften som verkligen vill träffa en man. Många är frivilligt singlar. 

Av dom då kanske 10% lediga singelkvinnor som vill ha en partner så konkurrerar du med mängder män. Mycket pga migrationen av män till Sverige. 
    Och av dom är 10% kvinnorna så består majoriteten av: 

Mycket oattraktiva kvinnor/feta
    Frånskilda mammor med småbarn
    Psykfall

Dina chanser att hitta någon du vill ha = 0
    In the words of Wayne Gretzky - You miss 100% of the shots you don´t take!
  • Jimmy75
    Anonym (Patrik) skrev 2025-12-08 23:23:43 följande:
     Vilken härlig kvinnosyn, man riktigt känner hur det osar bitter incel lol. Nä, jag är faktiskt gift/ har flickvän. Mina djupaste sympatier till henne, hon har inte hittat ett kap. Undrar hur länge hon behöver för att förstå det =)

Dy har aldrig tänkt på att feta kvinnor, att många är det för att dom har slutat dejta män för gott, inte har något romantiskt intresse för dom. Och nu bara skiter i män och lever livet i ställe. Känner några, och som bryr sig inte ett dugg om dom är oattraktivt för män. Varför  skulle dom bry sig? När män inte längre är intressanta. Den twisten kan du fundera lite på i alla dina egna fakta  =)

Kort och gott, många män hittar inte kvinnor för dom ser på kvinnor som du gör, utrycker sig om kvinnor som du gör. 
    Word!
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?