• Anonym (Fia)

Umgås med ex för barns skull

Jag tycker att det hon gör för sina barn är fantastiskt. Förstår inte varför det ska vara ett problem för dig? Det här är ju helt solklart det bästa utifrån barnens perspektiv. Vad är det ens att prata om? Är det att hon inte har tid med dig? Inte hinner ta hand om hemmet? Inte hinner med ett gemensamma liv? Vad är det som stör dig? Att hon är en bra mamma och eventuellt en bra vän till sina ex är väl en bra egenskap? Vad är det jag missar?

• Anonym (Fia)
    Tom Araya skrev 2021-08-12 23:51:21 följande:

Du får gärna närmare beskriva vad som är så bra för barnen...

-med att separerade föräldrar fortsätter att leka familj ihop och sova över hos varandra

istället för

-att föräldrarna har umgänge med barnen inom sina nya familjekonstellationer med ny partner?

Du och jag tycker helt olika. Jag tycker inte att umgås med ex och barn samtidigt är att leka familj. Det är att vara familj. För precis det är min åsikt. Oavsett om du är ihop med mamman eller pappan till dina barn så är ni familj. Jag tror att barn mår bra att umgås samtidigt med sin mamma och pappa istället för att ha två olika liv. Ett liv med mamma och ett liv med pappa. Vilket det blir när man skiljer sig. Kan man då mildra den effekten genom goda relationer anser jag att det är det bästa för barnen. För mig är detta så självklart att jag får svårt att förstå hur man inte kan tycka det.
Svar på tråden Umgås med ex för barns skull