Umgås med ex för barns skull
Självklart är det okej. Speciellt eftersom hon inte döljer något och du blivit medbjuden. Om du inte tål det välj en tjej utan barn.
Självklart är det okej. Speciellt eftersom hon inte döljer något och du blivit medbjuden. Om du inte tål det välj en tjej utan barn.
Att vara vänner som ex är inte samma sak som att TS's exempel på umgänge är normalt.
Du läste och förstod alltså inte det inlägg du svarade på!?Jag avser alltså inte det faktum att de är vänner, har god kontakt mm som föräldrar när jag ifrågasätter om detta är normalt.
Utan vad jag här ifrågasätter och tvekar till är normalt är hur umgänget ser ut; där sambon byts ut mot exet när det ska göras saker med barnen, övernattningar ihop e.t.c.
Är det kriterierna för vad som är normalt?
Lustigt det här. Ni som tycker att det är ett helt normalt/vanligt förhållande att sambon och mamman till sitt barn tillbringar en massa tid tillsammans med sina ex som hon i sin tur har barn med och t.o.m. ligger över hos. Har ni det så själva eller tycker ni att det upplägget känns bra för er nuvarande relation? Att ni t.ex. t.o.m. spenderar natten tillsammans med exet? "Jag sov i barnets rum". Jojo.
Inte så att man sår ett tvivel på något sätt?
Nä man ska lita på?
Har inte själv någon erfarenhet på vad som är normalt eller onormalt i detta, men är inte VV det normala?
Att en bra relation mellan föräldrarna är bra och viktigt finns ingen tvekan om, men innefattar det denna typ av umgänge?
Fast det är ju inte bara vad barnen "behöver" som gäller här. Om barnen hade varit så viktiga för TS' sambo, så hade hon inte behövt skaffa fler män. Eller fler barn, för den delen. Och strula till sitt liv ännu mera.
Men som sagt: den senaste mannen måste inte acceptera de umgängesformer som gällde innan han och hon bildade en familj med varandra. Det är olika hur mycket man kan acceptera.
Min exman och jag och våra två barn umgicks mycket, vi fyra, när barnen var yngre. Vi firade jul tillsammans, åkte till Skara sommarland och övernattade i en stuga där, åkte även på en resa till London. Min exman hade under denna tid några olika kvinnor, och när han hade en kvinna som inte var OK med vår nära relation, så fick den stå tillbaka. Det var inte tu tal om annat. Men visst var det lättare, i de lugna mellanperioderna med accepterande kvinnor - eller helst ingen kvinna! :)
Jag anser att ska man sova över och umgås sk för barnens skull, då ska man hålla sig singel. Det har varken med omognad eller svartsjuka att göra, utan att man ska prioritera att göra saker där partnern är med, vill man inte prioritera sin partner då ska man leva själv.
Fast det är ju inte bara vad barnen "behöver" som gäller här. Om barnen hade varit så viktiga för TS' sambo, så hade hon inte behövt skaffa fler män. Eller fler barn, för den delen. Och strula till sitt liv ännu mera.
Men som sagt: den senaste mannen måste inte acceptera de umgängesformer som gällde innan han och hon bildade en familj med varandra. Det är olika hur mycket man kan acceptera.
Min exman och jag och våra två barn umgicks mycket, vi fyra, när barnen var yngre. Vi firade jul tillsammans, åkte till Skara sommarland och övernattade i en stuga där, åkte även på en resa till London. Min exman hade under denna tid några olika kvinnor, och när han hade en kvinna som inte var OK med vår nära relation, så fick den stå tillbaka. Det var inte tu tal om annat. Men visst var det lättare, i de lugna mellanperioderna med accepterande kvinnor - eller helst ingen kvinna! :)
Men nu är han ju också far till deras barn???
Hans sambo borde va singel eftersom hon uppenbart inte värnar om sin familj