• StudierKemi

    Migrationsverket. Att gifta sig med någon från Indien.

    Hej!

    Min pojkvän (29 år) kommer från Indien, och vill komma till Sverige så snart som möjligt, gifta sig med mig, och bo med mig i min hyresrätt i Stockholm. Hur går man tillväga med allt? Han sa att jag ska kontakta Migrationsverket åt honom, men vad ska jag säga? Kan någon snäll hjälpa mig och förklara lite?

  • Svar på tråden Migrationsverket. Att gifta sig med någon från Indien.
  • Magical
    StudierKemi skrev 2021-08-10 12:33:17 följande:

    Hej!

    Min pojkvän (29 år) kommer från Indien, och vill komma till Sverige så snart som möjligt, gifta sig med mig, och bo med mig i min hyresrätt i Stockholm. Hur går man tillväga med allt? Han sa att jag ska kontakta Migrationsverket åt honom, men vad ska jag säga? Kan någon snäll hjälpa mig och förklara lite?


    Har du pojkvän nu? Du som sökte micropenissexkamrat alldeles nyligen? 
  • StudierKemi
    Magical skrev 2021-08-10 12:34:38 följande:

    Har du pojkvän nu? Du som sökte micropenissexkamrat alldeles nyligen? 


    Jag har aldrig sökt enbart "sexkamrat". Läs på vad en INFJ (introvert, intuitiv, feeler, planner) personlighet är. Jag är både romantisk och snäll mot alla (för att jag är psykiskt frisk samtidigt). Och minst av allt är jag en "player". Jag har alltid velat finna enbart sann kärlek. Men varför så off-topic? Nu vill jag veta vad jag ska säga till migrationsverket
  • Tixer

    Du ska sa att du är ett troll och dags sluta med dåliga trådare på familjeliv ;D

  • StudierKemi
    Tixer skrev 2021-08-10 12:49:33 följande:

    Du ska sa att du är ett troll och dags sluta med dåliga trådare på familjeliv ;D


    Jag har mer kunskaper i kemi än Du, ger inte detta mig en högre status än vad just Du har? Just asking. Mina trådar och mina svar på andras trådar är av en filosofisk karaktär. Filosofen Platon använde samma kognitiva funktioner som jag, INFJ, alltså. Jag är författar-material #1. Jag ger inga dåliga svar till någon. Jag tycker exakt samma som Platon att penetrerande samlag är oviktigt i ett förhållande. Platonisk kärlek är det rätta uttrycket här. Annan slags närhet, kramar, kyssar, djupa samtal, gemensamma hobbys, att utvecklas tillsammans, att båda parter motiverar varandra, respekterar varandra, och ger LÖFTET att hålla ihop oavsett vad - är vad som är viktigast. Penetrationen är låg-prioriterad. Med en sån inställning blir folk lättare gamla tillsammans och inte dumpar varandra när rynkorna börjar komma, eller när mannen får erektionsproblem när han är 45 år. Jag är SANN romantiker.
  • Mortiscia80

    Varför ska DU fixa hans ankomst till Sverige...? Låt honom kontakta Migrationsverket själv. Han får dessutom vara i landet några månader utan att behöva oroa sig och under tiden kan han på plats ordna resten.

  • Lurkis
    StudierKemi skrev 2021-08-10 13:04:04 följande:

    Jag har mer kunskaper i kemi än Du, ger inte detta mig en högre status än vad just Du har? Just asking. Mina trådar och mina svar på andras trådar är av en filosofisk karaktär. Filosofen Platon använde samma kognitiva funktioner som jag, INFJ, alltså. Jag är författar-material #1. Jag ger inga dåliga svar till någon. Jag tycker exakt samma som Platon att penetrerande samlag är oviktigt i ett förhållande. Platonisk kärlek är det rätta uttrycket här. Annan slags närhet, kramar, kyssar, djupa samtal, gemensamma hobbys, att utvecklas tillsammans, att båda parter motiverar varandra, respekterar varandra, och ger LÖFTET att hålla ihop oavsett vad - är vad som är viktigast. Penetrationen är låg-prioriterad. Med en sån inställning blir folk lättare gamla tillsammans och inte dumpar varandra när rynkorna börjar komma, eller när mannen får erektionsproblem när han är 45 år. Jag är SANN romantiker.


    Kärlek ser olika ut för olika människor. Inget är bättre än det andra. Kul att du hittat en man med det du söker. Det är sällsynt att hitta en kärlek såsom du beskriver den då vi är djur som drivs av primatimpulser. Du verkar ha ett litet väl stort ego med dina författar impulser men jag köper det då du fått rent idiotiska svar.

    Som svar på din fråga har jag ett tips. Eftersom ni inte träffat varandra så skulle jag föreslå att han ansöker om turistvisum först. Sen träffas ni. & när ni väl är där kan ni gemensamt gå till migrationsverket.

    www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Besoka-Sverige/Besoka-Sverige-kortare-an-90-dagar---ansok-om-visum.html

    Därefter kan du gifta dig & han kan bli en del av det svenska samhället permanent. Det är vad jag skulle göra ifall jag var du iaf. Indien är okänt för att ha scammers & bedragare så var inte för naiv, han kanske bara vill utnyttja dig för en biljett till ett bättre liv. Män kan vara svin, jag är en galt själv & vet vad för tankar som rymma i mitt kranium.
  • Tow2Mater

    Har du lyckats skaffa dig kunskaper i kemi borde du klara av att navigera till migrationsverkets hemsida och läsa på.

  • StudierKemi
    Överste Senap skrev 2021-08-10 13:14:42 följande:

    Är han villig att plugga kemi?


    Ja, det är han! Det här skulle aldrig fungerat annars!
Svar på tråden Migrationsverket. Att gifta sig med någon från Indien.