Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Någon som ångrat sig och inte fullföljt abort efter första pillret??

Fullfölj inte aborten. Fostret kan ha klarat sig. Hur längesen tog du det? Om du framkallar kräkning eller diarré kan skydda fostret också. Aborten fullföljs när du använder cytotec på tredje dagen.

• Anonym (C)

Om du önskar fortsätta graviditeten måste denna följas noga via ultraljud för att utesluta missbildningar som uppkommit av intaget (läser på FASS).

Vet två tjejer som genomförde medicinska aborter som misslyckades. En födde i vecka 22 och en i vecka 32. Dessa barn blev välskapta och friska.

De blev förvånade att graviditeterna hade fortsatt trots att de både tagit första läkemedlet och även blött ut graviditeten vad jag förstått.

Däremot hade de inte gått på efterkontroll. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med sjukvården och förklara läget. Det är inte första eller sista gången man ångrar en abort <3 då kan du få hjälp hur du kan gå vidare med detta.

• Anonym (C)
    Anonym (...) skrev 2021-08-10 19:43:41 följande:

Har en kompis som gjorde det. Hon fick svaret att det var försent. Vilket det också var. Tyvärr..

Tråkigt :-/ vet barn som klarat sig. TS bör nog avvakta med att fullfölja aborten då utfallet oavsett i så fall skulle bli att hon förlorade fostret. Nu finns en chans att den kan ha klarat sig. Men hade bett om hjälp med extra övervakning av fostret för att utesluta skador.
  • Anonym (C)

Kanske bra att skynda sig att kontakta sjukhuset då för att kanske få progesteron som ovanstående skriver

• Anonym (C)

Lutinus är väl ett läkemedel som innehåller progesteron?

• Anonym (C)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-08-10 20:21:22 följande:

Det har gått 36 timmar och det värsta är att jag känner de första rörelserna så tydligt nu.

Hur långt har du gått i din graviditet? <3
Svar på tråden Någon som ångrat sig och inte fullföljt abort efter första pillret??