Inlägg från: Ticketocka |Visa alla inlägg
  • Ticketocka

Hur gör jag nu?

Anonym (Orolig) skrev 2021-08-11 18:36:16 följande:
    Helt klart tur. Det har gjort att vi kunnat ta ut lite då och då när vi behövt. Så det har räddat oss i denna hemska pandemi, det sparandet.
    Kanske dags att se över hur ni lever, eftersom ni verkar leva så långt över era tillgångar. Om du har vanlig lön och din man a-kassa så borde det väl inte vara så enormt knapert att ni måste använda upp hela sparkontot. Eller din man har ingen ersättning alls?
  • Ticketocka
    Anonym (***) skrev 2021-08-11 19:03:53 följande:
    Får inget svar på det.
    Nej, det innebär antagligen att han inte har det, men det vågar nog inte ts svara på eftersom det bara visar på ännu större ansvarslöshet.
  • Ticketocka
    Anonym (Orolig) skrev 2021-08-11 21:06:02 följande:
    På vilket sätt verkar vi leva långt över våra tillgångar? Som jag skrev så har vi ju normalt pengar så vi klarar oss?

Och du har ju heller ingen aning om hur mycket vi hade eller hur länge vi behövt ?sno? från sparkontot, eller hur? Förstår inte ditt tänk när du säger så eftersom du inte har en aning om hur vi lever en normal månad.

Min man får ersättning men det är inte mer än ca 4000. Däremot är det ungefär vad som behövs utöver min lön för att vi ska ha det bra. Vi har det inte direkt knapert annars. Men nu blev det så efter en rad händelser och då bad jag om tips. Vad jag kan komma ihåg har jag bara bett om tips - inte påhopp.
    Nu har jag ju sett i tidigare inlägg att du gärna spelar martyr och tycker att du får påhopp och blir nedtryckt så fort någon har en mer kritisk syn än vad du tycks ha. Men ja, du verkar ju behöva tas ner lite på jorden. Och tipsen går ju ut på att någon ska ge er mat eller pengar, annars hade ni ju inte rett ut situationen och era barn hade fått svälta. Om man nu bara lever månad för månad verkar det ju fullkomligt sanslöst att din man inte var med i a-kassan, när ni står och faller med en enda utgift. Och det går ju knappast ihop med att ni behövt bränna hela sparkontot under pandemin om ni nu har det så bra ekonomiskt i övrigt.
  • Ticketocka
    Anonym (Tänk) skrev 2021-08-15 14:28:23 följande:

Förlåt men detta gör mig så fruktansvärt irriterad & upprörd. 2 vuxna men ingen kunde planera bättre så att frukost & mat skulle räcka längre än Till början på månaden. Och att sedan säga att barnet ska få vänta med sitt kalas o presenter ? Pinsamt för barnet inför vänner & undrar även hur det känns för barnet inombords. Vill verkligen inte prata NER nån annan förälder men är även förälder själv, vet hur dom längtar tills deras födelsedagar.

Som sagt, har ni rena namn så beställ på faktura! Finns mkt billig mat på Willys, med antingen hemkörning eller så kostar det 49 kr för att hämta det själv. Även leksakshemsidor har så man kan köpa på faktura.

O skaffa inte djur om man inte har råd med dom när dom blir sjuka. Herregud skäms

Håller med. Ts story köper jag inte, att de klarar sig så bra annars, i och med att hon i nästa stund måste använda upp hela sparandet under pandemin. Gissar att de har skulder och inte får köpa på faktura, och märkligt att det sen plötsligt dök upp ett hemligt brott. Den historien kom lägligt efter att hon fått mothugg om katten. Helt absurt att ingen av de två vuxna kan ta ansvar för ekonomin, då borde man varit med i a-kassan från början, ha en plan för hur man löser situationen i och med att man har djur osv.

Och alla eviga gnällspikar med sitt kumbaya. Nej, detta händer inte vem som helst när som helst. Och ska man ha empati - ha det för de stackars barnen. Vuxna ska vara just vuxna.
Svar på tråden Hur gör jag nu?