Ångest, vill inte gå tillbaka till jobbet
I våras började jag på ett jobb som jag verkligen ville ha. Jag var så glad att jag fick tjänsten. I början var det kul men väldigt mycket att göra.
Det är svårt att beskriva tjänsten eftersom jag inte vill outa mig men tanken är att 75% av arbetet ska innehålla en viss typ av uppgifter, som jag tycker är kul, medan 25% innehåller andra uppgifter som inte är lika roliga men det var jag medveten om när jag sökte.
Problemet är att dessa 25% börjar fyllas på med ett stort antal uppgifter från enkla till avancerade. Det blir rejält stressigt emellanåt. Dessutom har jag en titel som inte alls motsvarar mitt jobb utan indikerar att det är ett arbete som inte kräver högskoleutbildning, fast tjänsten kräver det och jag är högskoleutbildad (med råge).
Det märkliga är att jag inte har något att göra med kollegor som har den titeln utan jag är till exempel med på alla personalmöten med personer som har mer avancerade uppgifter. Externt använder de en annan, mer avancerad titel för mig. Jag har dessutom betydligt högre lön än personer med min titel brukar ha.
Det stör mig inte av prestigeskäl utan för att det är missvisande och kan bli ett problem när jag söker nytt jobb. När jag tog upp titelfrågan fick jag till svar att de bara hade klartecken från ledningen att ha en sådan tjänst så det är alltså en form av manöver.
Jag tog sen semester och precis innan hon gick på semester gav min chef mig en lång lista av uppgifter från högt till lågt utöver de uppgifter jag redan hade som jag förväntades göra på ett par veckor. Jag jobbade väldigt långa dagar och till och med på helgen för att hinna med och ändå hann jag inte med ett par mindre saker.
Chefen är på väg att sluta så hon lägger över mycket på mig av det skälet, även chefsuppgifter men det blir märkligt att jag med min titel och funktion ska göra vissa chefsuppgifter tills en ny börjar. Hon hävdar att vi har pratat om det men det har vi inte alls.
Ursäkta att mitt inlägg är så luddigt men om jag skrev ut allt skulle jag outa mig direkt. Jag vet inte vad jag ska göra och har absolut ingen lust att börja jobba igen. Har ni några råd eller uppmuntrande ord? Känner mig så ledsen just nu.