• Anonym (xx)

Orkar inte mer

sextiotalist skrev 2021-08-12 06:04:11 följande:

Nej, det enklaste är inte att få en tvåa. Ofta längst köer till små och billiga lägenheter.

Testa en dyr och stor istället

Har du varit på bostadsmarknaden nyligen? Det finns inte nog med lägenheter från 3:or och uppåt i större städer, oavsett om man kan betala rejält. Antalet ettor och tvåor i hyresutbudet är brutalt mycket större.

mvh/ en som bor i tvåa med man och barn pga omöjligt att få tag på ens en trea.
  • Anonym (xx)
    sextiotalist skrev 2021-08-12 06:52:14 följande:
    Ja, det är därför jag svarade som jag svarade.

Flyttade till en fyra i ett av de bästa områdena i Malmö

Kö i ett år. Att få tag på en tvåa eller trea i Malmö krävs många års kö.
    Okej, Malmö kanske är annorlunda. Där jag bor finns bara ettor och tvåor, i princip, en liten del treor, men fyror är nästintill omöjliga att hitta. Det kan alltså variera.
  • Anonym (xx)
    sextiotalist skrev 2021-08-12 08:24:18 följande:
    Det kanske kommer ut 3-4 varje dag. Men vi valde aktivt de dyrare (och självklart i ett område vi ville bo i). Vi tittade på  c:a 10, avsa oss intresse för hälften och fick en som vi sedan valde att byta mot en bättre efter ett år.
    Oj, Malmö har tydligen en ganska annorlunda bostadssituation i så fall. Där jag bor kommer vi inte ens i fråga för visning på treor och fyror i områden vi kan tänka oss att bo i (nästan alla), oavsett hyra, och då har vi ändå många år i hyreskön. Det är alltid minst 100 personer före i kön på större lägenheter. Nåja, man ska kolla alla möjligheter i alla fall, så det är ett bra tips! Och det kan ju finnas andra möjligheter, kanske kontakta privata värdar direkt osv.
Svar på tråden Orkar inte mer