• Anonym (T)

Någon som blev väldigt trött under en hel vecka efter vaccination med Moderna?

Jag vill inte diskutera vaccination i sig. Jag har redan vaccinerat mig så det är slutdiskuterat för min del.

Jag fick min andra dos av Moderna 2 augusti. Jag fick ont i armen precis som efter första dosen men sedan kändes det ok, förutom att jag har varit väldigt trött. Vi reste på semester (inom Sverige) i några dagar och även om jag sov så var jag så trött att jag inte orkade gå ut och äta på kvällen.

Jag kan inte komma på någon annan orsak än vaccinationen. Nu har jag en hel del som ska fixas hemma innan jag börjar jobba men både igår och idag har jag blivit liggande på soffan. Jag har också varit kallsvettig och haft riktigt ont i lederna. Jag har också haft ont i bröstet men det har jag haft tidigare. Jag medicinerar mot för högt blodtryck.

Jag har försökt hitta information om hur länge biverkningarna kvarstår men inte hittat någon info om det.

Jag är inte direkt orolig utan vill mest veta om någon har upplevt liknande och hur lång tid det tog innan det gick över?

• Svar på tråden Någon som blev väldigt trött under en hel vecka efter vaccination med Moderna?
  • Anonym (sjuk kanske)

Du har inte varit förkyld eller rent av haft covid då? 
    Kallsvettas, trött och ont i lederna låter som någon form av infektion. 

• Jemp

krisinformation.se står:

I de flesta fall är reaktionerna milda och går över på någon dag. Om symtomen fortsätter mer än ett dygn är det inte troligt att det är biverkningar och du ska testa dig för covid-19. Stanna hemma så länge du har symtom.

• Anonym (MTA)

Jag upplevde en enorm trötthet som jag till sist kopplade till vaccinationen. Men jag var fruktansvärt trött från första sprutan till den andra och ca en månad efter. Jag kan inte hitta andra förklaringar och det var därför jag tänkte då att det måste vara vaccinationen. Det var som att gå i en dimma, jag var trött strax efter att jag klivit upp på morgonen och var tvungen att sova en stund varje dag annars hade jag aldrig klarat av att vara uppe på kvällen. Ungefär en månad efter sista sprutan försvann det och idag mår jag som vanligt igen.

• Anonym (SW)

Samma här både min man och jag, enormt trött och värk i leder ca en vecka efter sen kom illamående med kräkningar i 4 dagar. Min man fick dessutom utslag på hela kroppen.

• HeidiHR

Jag har fått två doser moderna och upplevde även jag en förlamande trötthet någon vecka efter båda gångerna. Började nästan misstänka att jag var gravid då jag bara ville däcka i soffan kl 20. Men icke! Tror som du att det berodde på vaccinet.

• oWillSelfo

Jag har också tagit moderna, förra torsdagen fick jag andra. Först idag som jag känner mig helt återställd från just den tröttheten ni andra pratar om. Kanske inte så illa som vissa verkar haft det, men trött morgon och eftermiddag på ett ovanligt sätt. Har dock kunnat jobba och träna som vanligt, och tagit ruljans med familjen, så inga totaldäckningar riktigt. Känns helt klart värt det dock, att vara färdigvaccinerad!

• Anonym (T)

Tack för intressanta svar!

Det verkar alltså som om en del blir trötta en längre tid och inte bara första dygnet. Idag känner jag mig faktiskt piggare så förhoppningsvis är det över nu.

Visst är det värt det, skönt att vara vaccinerad.

• Anonym (ett dygn)

Jag fick som influensa knappt ett dygn bara. 

• Anonym (Abc)

Jag har fått Pfizer men också en oförklarlig trötthet sedan andra sprutan togs. Var 3 veckor sedan och börjar väl bli lite bättre. Var helt däckad första dagen och sedan bara tröttare än normalt.

• Anonym (X)

Fick moderna - har haft corona tidigare.

Sjukdomskänsla nåt dygn, ont i leder/muskler några dagar, trött på eftermiddagen nån vecka typ.

• Anonym (tack)

Nu blev jag lättad, vilken tur att jag hittade den här tråden, ska ta min spruta snart och har varit lite nervös men en trötthet som sitter i ett par veckor och sen går över är ju alla gånger något man hellre väljer än att få covid och all skit det kan föra med sig.

• Anonym (T)

Har varit lite mer aktiv idag men mellan varven har jag blivit kallsvettig och behövt vila.

Det är klart att det är bättre än covid men jag var inte helt beredd på den här reaktionen. Börjar jobba på måndag så hoppas att det har gått över helt då.

• Anonym (bananen)
    Anonym (T) skrev 2021-08-12 20:04:42 följande:

Har varit lite mer aktiv idag men mellan varven har jag blivit kallsvettig och behövt vila.

Det är klart att det är bättre än covid men jag var inte helt beredd på den här reaktionen. Börjar jobba på måndag så hoppas att det har gått över helt då.

Biverkningar är ju inte svåra jämfört med att ha covid men när det inte nämns så är man inte förberedd.

Känns som  både antivaccers och myndigheter är dåliga på det här med information, dom första ljuger om biverkningarna(dom har inte ens tagit vaccinet och ändå ska dom *uttala sig, läs *ljuga) och de andra viftar bort biverkningarna.

Jag har tagit vaccinet och skulle gjort så oavsett men blir förbannad över att myndigheter och privatpersoner inte kan tala sanning
    Men av två onda ting:
    covid eller biverkningar= biverkningar
    antivaccers lögner eller myndigheters tystnad=tystnad
  • Kråksången

De jag känner som vaccinerat sig och fått milda biverkningar har upplevt samma som dig.

Men däremot har varenda en missat att rapportera in detta som biverkning, det behöver göras både för milda och värre biverkningar. Inget som läkarna gör utan det ligger på eget ansvar.

Se till att göra det så att fler inte behöver känna oro och vet varför dom mår som dom gör efter vaccination.

• Anonym (Abc)
    Kråksången skrev 2021-08-14 22:43:59 följande:

De jag känner som vaccinerat sig och fått milda biverkningar har upplevt samma som dig.

Men däremot har varenda en missat att rapportera in detta som biverkning, det behöver göras både för milda och värre biverkningar. Inget som läkarna gör utan det ligger på eget ansvar.

Se till att göra det så att fler inte behöver känna oro och vet varför dom mår som dom gör efter vaccination.

Det har du helt rätt i, hur anmäler man det?
  • Annack

Hej, det var 1,5 vecka sen jag tog min tredje vaccinspruta, jag känner mig också trött, brukar behöva ta en eftermiddags powernap. Hur har det gått för er andra, gick tröttheten över?

/Anna

• Avenia

Modernas vaccin har förbjudits att ges till de under 30 år pga stor förekomst av hjärtbiverkningar. Så det kan vara det. 

• Annack

Missade att skriva det men jag har bara tagit Pfizer och är äldre än 30 år.

• Anonym (BigPharma)

Biverkningar rapporterar du här:

www.lakemedelsverket.se/sv/rapportera-biverkningar

Jag är 100% pro-vax men det är ändå tröttsamt med dessa blödningsrubbningar.

Efter Pfizer spruta 2 hade jag störtmens i tio hela dagar, normalt för mig är två jobbiga dagar och tre "mellan" dagar och det är enda gången på 30 år som något rubbar min cykel på det viset förutom att föda barn.

Sen var mensen normal igen 5 månader tills jag fick Moderna- boostern och nu har jag haft blödningar i tre veckor i sträck, fast mindre än förra varvet.

Så nog finns det biverkningar, och jag rapporterar dem, men alternativet är fortfarande sämre.

Svar på tråden Någon som blev väldigt trött under en hel vecka efter vaccination med Moderna?