Anonym (Härligt) skrev 2023-09-01 15:05:12 följande:
Man utsätter andra för risker hela tiden. Både medvetet och omedvetet. Kör du aldrig bil till exempel? Då utsätter du både dig själv och andra för en högst påtaglig risk. Köper du kött? Då riskerar du att högst påtagligt förstöra miljön för andra.
Frågorna blir oändligt många.
Du har dubbelmoral så det skriker om det. Eller så ljuger du. Eller så är du en eremit som bor i en koja i skogen.
Med internetuppkoppling

Inte MEDVETNA risker nej, och absolut inte samma sorters risker. Om man inte vill generalisera i det absurda och påstå att alla risker är likadana för att normalisera sitt beteende såklart...
Nope, jag njuter inte av att riskera att orsaka andra pina så jag sviker inte min familj och riskerar medvetet deras välmående och eftersom jag inte pysslar med sånt skit så har jag heller inget behov av att bortförklara det med diverse BS argument så nope, det är inte jag som lider av dubbelmoral och empatilöshet.
Frågorna är faktiskt ganska få, det är ganska välkänt att människor som beter sig som svin har ett enormt stort behov av rättfärdiga det för både sig själva och andra med diverse bisarra argument.
Men du kan ju ganska lätt verifiera vem av oss som har rätt, visa din partner denna tråd och se om hen håller med dig eller mig så får du snabbt svar på den frågan