Inlägg från: Anonym (nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej)

    Otrohet

    nej, jag vill inte vara ett sånt svin

  • Anonym (nej)
    Anonym (Kim) skrev 2021-08-14 09:14:21 följande:
    Hur tänker du här? Varför är det inte fel att knulla någon annan än sin partner bara för att det några dagar sedan senaste gången? Varför skulle inte din partner få veta att du knullar andra? Skulle du må bra bara för att du är sexuellt tillfredsställd? Skulle du vara ok med att din partner gjorde samma som du? Knulla andra när ni inte ses.
    Äh. det går inte att resonera med egoister/narcissister. I deras värld är de centrum i universum och allt kretsar kring dem och deras ego, känslor och behov, allt annat (som deras partner och barn) är irrelevant. De finns bara där för att förse dem med vad de behöver.
  • Anonym (nej)
    Anonym (H) skrev 2021-08-15 07:25:58 följande:
    Jag är kvinna och min ?KK? är också gift. Så vi både har byggt upp ett förtroende. Väldigt trevligt! Mycket viktigt med bra dialog mellan varandra så det inte blir missförstånd. Träffas inte ofta då det kan vara svårt att få till träffarna.
    Men en öppen dialog med era partner är inte lika viktigt eller hur?
  • Anonym (nej)
    Anonym (H) skrev 2021-08-15 18:35:20 följande:
    Nej, min man eller hans fru vet inte
    Precis, och du tycker inte det är konstigt att säga att det är jättebra att kunna ha en bra kommunikation med sin älskare men sin partner kan man ljuga för lite som man vill?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Har haft) skrev 2023-09-01 14:05:04 följande:
    Men är det risken som är kryddan och gör det sexigt?
    Ja det är ju alltid lätt att ta risker med ANDRAS välmående, men samma personer som gillar att utsätta andra för risker gillar inte alltid när andra utsätter dem för risker. Jag tror att det kallas för dubbelmoral 

    Och sen kan man ju fråga sig om det är friskt ur ett psykologiskt perspektiv att njuta av att riskera att orsaka människor som ska föreställas stå en nära väldigt mycket lidande... många skulle nog kalla det för ett väldigt empatilöst beteende om inte rent sjukligt.. jag tror att det kallas för empatistörning.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Härligt) skrev 2023-09-01 15:05:12 följande:
    Man utsätter andra för risker hela tiden. Både medvetet och omedvetet. Kör du aldrig bil till exempel? Då utsätter du både dig själv och andra för en högst påtaglig risk. Köper du kött? Då riskerar du att högst påtagligt förstöra miljön för andra.

    Frågorna blir oändligt många.

    Du har dubbelmoral så det skriker om det. Eller så ljuger du. Eller så är du en eremit som bor i en koja i skogen.

    Med internetuppkoppling Solig
    Inte MEDVETNA risker nej, och absolut inte samma sorters risker. Om man inte vill generalisera i det absurda och påstå att alla risker är likadana för att normalisera sitt beteende såklart...

    Nope, jag njuter inte av att riskera att orsaka andra pina så jag sviker inte min familj och riskerar medvetet deras välmående och eftersom jag inte pysslar med sånt skit så har jag heller inget behov av att bortförklara det med diverse BS argument så nope, det är inte jag som lider av dubbelmoral och empatilöshet.

    Frågorna är faktiskt ganska få, det är ganska välkänt att människor som beter sig som svin har ett enormt stort behov av rättfärdiga det för både sig själva och andra med diverse bisarra argument.

    Men du kan ju ganska lätt verifiera vem av oss som har rätt, visa din partner denna tråd och se om hen håller med dig eller mig så får du snabbt svar på den frågan Solig
  • Anonym (nej)
    Anonym (Nope) skrev 2023-09-01 15:40:25 följande:
    Sen finns det de som klampar runt i alla trådar som  snuddar vid ämnet otrohet och kör igång sin egen personliga kräkfest. 
    I oändligt antal  och utan att acceptera att otrohet alltid kommer uppstå. 
    En sådan är naturligtvis felfri.  Genar inte ens i en korsning kl.03.00 på morgonen. 
    Japp, men som sagt visa din partner tråden och se om hen håller med digFlört

    Det kan väl inte vara så svårt, eftersom du har så rätt, eller?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-01 15:51:56 följande:
    Haha, visa DIN partner, eller dejt, allt du kräkt ur dig på FL.

    Lycka till Flört!!
    Min partner ogillar oxå falska människor som gillar att skada andra för sitt eget nöjes skull så jag har inga som helst problem med att visa henne det, vi är ganska överens i den frågan.

    Jag tolkar det som att du inte så gärna vill visa din partner dina "teorier" va?
    Och jag tror nog att vi alla vet varför  Drömmer
  • Anonym (nej)
    Anonym (Nope) skrev 2023-09-01 16:53:09 följande:
    Nu är jag inte ts men att visa dina trådar till vem som helst är inga problem för mig. I mina ögon är en person med dina åsikter och raljerande uttryckssätt ett  skolexempel  på personer man bör undvika oavsett om det gäller att dejta eller som vän. 
    Det ger en liten hint om annat i personligheten utöver annat än just ämnet otrohet. 
    Har sagt det förr till dig, din envishet är beundransvärd och gör förhoppningsvis nytta i andra delar av ditt liv. 
    Givetvis är det ju mycket enklare att gå runt och låtsas tro sitt eget BS fast man egentligen inte gör det för man vill ju inte gärna att ens partner ser det men hävdar ändå att man minsann har rätt... och det är ju så oerhört bisarrt och patetiskt att det inte går att göra något annat än att skratta åt det.

    Angående raljera så är det ju lite lustigt att du verkar tycka det är illa att raljera över otrogna människors dubbelmoral och brist på empati men helt ok att raljera över hur underbart det är att njuta av att blåsa sin partner och riskera att såra personen djupt, det gäller ju att vara selektiv över vad man förfäras över... eller hur Nope?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Nope) skrev 2023-09-01 17:14:32 följande:
    Citerar mig själv: 
    "Har sagt det förr till dig, din envishet är beundransvärd och gör förhoppningsvis nytta i andra delar av ditt liv"

    Tomte Solig Flört
    Tack, din förmåga att lura dig själv är beundransvärd och jag hoppas att din partner oxå får se den i all sin glans nån gång TomteSoligCool
  • Anonym (nej)
    Anonym (en tid) skrev 2023-09-01 18:38:59 följande:
    Om man levt med en kvinna som är äkta narcissist och utstått psykologisk misshandel och manipulation, gaslighting och annat skit så försvinner betydelsen av att den andra blir känslomässigt sårad helt och hållet. Prova försöka lämna en sådan kvinna och ni kommer inse att hon har sätt som kan förstöra livet totalt, därför väljer man andra vägar. 
    Låter mest som en väldigt dålig ursäkt för feghet.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 08:39:01 följande:
    Vad säger hon då om att du skadar dig själv här på FL Solig?? Det känns som ni har en del att prata om.
    Haha, otrogna människors logik är underbar... om man inte springer runt och njuter av att bedra sin partner och kritiserar andra som gör det så har man ett "självskadebeteende" och behöver "kommunicera med sin partner".

    Men att springa runt och njuta av att bedra sin partner och sen sitta och skryta om det för andra och rättfärdiga det med diverse patetiska argument men absolut inte vilja berätta det för sin partner är såklart ett friskt beteende och fin fin kommunikation med sin partner. Tomte
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 11:05:33 följande:
    Du framhärdar i din okunnighet. Okej.

    Men ärligt, ni borde nog prata. Jag skulle inte vara okej med att min partner skadar sig själv på det här sättet.

    Ditt fokus på hur andra lever sitt liv förstör bara för dig själv. 
    Och du sitter fortfarande och låtsas tro på ditt eget BS som du inte vill att din partner ser... LOL

    Men ärligt du borde kanske sätta ditt BS på prov och se vad din partner tycker om alla din tjusiga förklaringar?
  • Anonym (nej)
    wolf666 skrev 2023-09-05 11:09:47 följande:

    Min fru har tydligen haft en älskare under flera års tid har jag fått veta. Under den här tiden har hon inte velat ha sex med mig. Nu vet jag inte hur jag ska göra?


    Vet du inte vad du ska göra eller vet du vad du ska göra men kan inte hitta styrkan att göra det?

    En person som bedragit dig under flera år har ju varken respekt för dig eller älskar dig speciellt mycket, ska man verkligen ha en relation med en sån människa?

    Hon kommer såklart säga till dig att hon ångrar sig, men du ser ju själv vad otrogna människor säger bakom ryggen på sin partner i denna tråd... tycker du det låter som att de låter speciellt ångerfulla?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 11:23:28 följande:
    Har ni fortfarande inte pratat? Det finns fortfarande tid.
    Kanske.
    Har du visat din partner dina teorier? Det finns tid, kanske
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 12:53:34 följande:
    Jag vet att jag är bra. Men att du leker Copy-Cat blir bara pinsamt för dig.
    Tja, om du nu är så bra och det du gör så bra så borde väl din partner oxå tycka det är bra... så vad är problemet?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 13:14:35 följande:
    Nu har du börjat hallucinera. Jag har ingen partner. Jag har heller inga problem. Men jag är orolig för dig.
    Jaha du är bara lite allmänt moraliskt handikappad, jag förstår....
Svar på tråden Otrohet