• Mandel

Varför måste man dejta?

I min värld så är alla tillfällen man umgås med en ev tilltänkt partner på tu man hand en dejt oavsett om det är hemma hos någon av oss, en promenad, en mtb-runda i skogen, slå en hink bollar på en driving-range, ta en fika osv.
    När man sedan anser sig vara tillsammans är dessa saker i mina ögon inte dejt längre utan då umgås man.

Annars kan jag nog bara klassa ett av mina möten med ev tilltänkta män som en dejt. 
    Endast en som bjöd ut mig en lördagskväll och stod för notan första gången vi träffades irl - blev inget mera.

Och det är ju först när man möts fysiskt som man känner om det känns rätt även om man tror att det ska kännas rätt efter en massa chattande. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (exakt) skrev 2021-08-12 10:20:22 följande:
    Man, alltså hur menar du då? Att bara för att du är intresserad så är det en dejt om ni är på tu man hand? Det måste väl ändå vara på nåt sätt ömsesidigt uppgjort för att det ska kallas en dejt?

Om jag tex var med en lab-kompis på universitetet som jag var intresserad av och vi pluggade ihop ensamma eller tog en fika bara vi två på en rast några gånger. Det är väl inte en dejt då om vi inte på nåt sätt gjort klart för varann att vi båda är intresserade av det? Jag skulle ju kunnat vara jätteintresserad och hoppas på mer medan han såg det som rent pluggande och inget mer? Eller hur tänker du med "tilltänkt"? Bör det inte vara typ vidtalad också?

Däremot är ju såna tillfällen när man umgås lite avslappnat ensamma i nåt sammanhang utmärkta tillfällen att dels känna på kemin och även sondera om den andra är intresserad tillbaka. 
    Självklart syftar jag till när man "vet" att båda är singlar och det ev kan bli något eller att båda i alla fall är öppna för relation. Absolut inte när någon är hemligt förälskad i sin polare och man tar en fika på stan...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Varför måste man dejta?