Anonym (HH) skrev 2021-08-17 03:29:00 följande:
Är det skillnad om man redan känner varandra genom tex kompisar, telefon, samma jobb osv och redan är förälskad...Jag har bara varit på så kallade soffdejter hemma hos killar som ibland blivit sängdejter
Enligt min erfarenhet så fortsätter man träffas även om man ligger vid första tillfälle på tu man hand-om man redan känner något för personen-utan att dejta "riktigt" enligt normen innan!
Som med min man som jag redan kände från samma jobb och var kär i - konstigt att vi fortfarande är intresserade av varandra sen 23 år då!
Så jag förstår inte vad du menar med att om man ligger med varandra vid första träffen på tu man hand så får man nån form av relation som inte bara är intresserelaterad?
Ett ons är ju någon du ligger med 1 gång utan att du ens behöver känna personen (inte riktigt samma sak även om vissa faktiskt blivit tillsammans på det sättet - även jag 1 gång)
Med "intresserelaterad" menar jag känslan av "vad är det där för intressant person?". Har man legat har man passerat den frågan och har liksom gått till nästa steg. Tycker inte man ligger med personer som man bara är lite ytligt intresserad av. (i nyktert tillstånd, vilket jag tkr man ska vara vid en dejt) Så ligger man så har man ju redan konstaterat att ja den här peronen är nog nåt för mig. För min del är dejting nåt väldigt ytligt som man gör för att få en första ide om personen är nåt för mig.
Med ONS menade jag att vissa ser även sånt som en dejt..... Vissa ser i princip all kontakt med nån man inte är ihop med som en dejt. Jag begränsar dejting till de allra första kontakterna man har och då ska det vara ömsesidigt planerat och med syftat att lära känna en person som man díttills inte har haft nån speciell kontakt med. Kanske spanat in på jobbet eller har gemensam bekant.