Handikappad - får ingen hjälp
Jag fattar att det är jobbigt och att du upplever att du inte får någon hjälp.
Jag tänker dock att du faktiskt har dålig koll på hur mycket eget ansvar man förväntas ta i sitt liv och att kommunen, trots svårigheter inte kommer bevilja hjälp att hantera dina prylar på ett sätt som du blir nöjd med.
Att du tror att du behöver typ 70 timmar hjälp att komma på plats i din lägenhet, tror att du faktiskt fått flytthjälp säger en del om i vilken utsträckning du vill ha hjälp.
Tyvärr händer det att människor inte har rätt till den hjälp de tycker de behöver och jag fattar att det är jobbigt. Det känns dock som att det är rätt rimligt att du har boendestöd och att du får stöttning i vardagen att fixa.
Rimligtvis borde ni kunna leta efter nerpackade lakan ett tillfälle och gå igenom någon låda varje gång.
Självklart kommer du få stöd med sådant som man vanligtvis gör själv, men det finns ingen rättighet att få hjälp att hantera mängder av prylar tills allt känns perfekt. De flesta människor har ju några projekt i hemmet som de vill göra, eller behöver fixa så det är faktiskt rätt normalt och inte konstigt att det bedöms som oskäligt med att få allt fixat.
Tyvärr har du trots sjukdom och handikapp fortfarande eget ansvar utifrån din förmåga.