• Anonym (Njae)

Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?

För det första? Ni har småbarn (som i plural) och jag får uppfattningen om att din man (är ni gifta?) springer på krogen var och varannan helg. Stämmer det? Bara det är skevt tycker jag. Han låter omogen. Vad har han där att göra så ofta? Okej någon gång per år, vid högtider eller så men detta verkar ju vara betydligt oftare. Inte passande för en småbarnsfar kan jag tycka. Vad är syftet till det? Varför vill han inte vara mer med er, sin fru och barn? Hur mycket dricker han? Är han bakfull också?

Och för det andra hade jag också blivit väldigt misstänksam om en sådan tjej dök upp i hans liv plötsligt. Jag hade luskat mer i det där och jag hade bjudit in både henne och hennes sambo på middag, jag hade frågat om jag kunde följa med på promenaderna, jag hade läst deras meddelanden osv.

Mitt absolut viktigaste råd är att lita på din magkänsla för den har sällan fel!

• Anonym (Njae)
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-13 14:06:30 följande:

Tack för alla era svar och råd.

Har sagt vad jag tycker nu till han.

Får som svar att jag borde söka hjälp för min svartsjuka.

Det är en helt vanligt vän, bara att hon råkar vara en vän.

Om jag mår så dåligt så kanske det är bäst att bryta

Hur känner du för ett sådant svar? I mina öron låter det som att han inte kommer sluta träffa henne och att han inte bryr sig om hur du känner. Kommer du att acceptera det eller kommer du bryta? Jag tycker att han tar det väldigt lättvindigt det här. Kanske han själv inte vågar ta steget och bryta med dig utan vill att du ska göra det. Jag hade testat honom och ställt ett ultimatum. Bolla tillbaka där han får valet mellan att fortsätta hans dåliga beteende eller att du bryter om han inte slutar. Testa vad hans svar blir då. Se hur mycket du är värd i hans ögon.
  • Anonym (Njae)
    Anonym (Liljan) skrev 2021-08-13 15:19:05 följande:

Jag tror på handling istället för ord. Om jag vore dig i den här sitsen skulle jag säga något i stil med: okej, jag förstår. Jag känner mig kluven i det här och måste få tid att tänka. Jag åker iväg i helgen och kommer tillbaka när jag har tänkt klart.

Sedan skulle jag ta in på hotell eller åka till en kompis/syskon för att bolla lite tankar. 

Så länge du finns kvar hemma och bara är sur har han ingen anledning att oroa sig. Du finns där och din surhet kommer att gå över osv. Om du istället tar bort hela dig från situationen och lämnar honom ensam med barnen över helgen så får han sig en tankeställare. Det är inte så lätt att ha en ny kvinna när man samtidigt är ensam med två barn. Det är så livet kommer att se ut för honom den dagen du tröttnar. 

Det här var bra! Detta gillar jag! Kör på det TS! Kan bli en ögonöppnare för honom. Ett wake up call. Nu blev det allvar.
Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?