• Undrar56711

Vem är pappan?

Okej, så jag är gravid & varit med 2 olika. Med första: 23 april-5 maj. Andra 8 maj-12 maj. Plussade: 17 maj super SVAGT med testlagret, dagen efter (18) maj testade jag på förmiddagen och fick 2-3 på clearblue. Här ?pustade jag ut? litegrann, TILLS jag var på VUL 3 juni & läkaren säger ?du är i vecka 5+5 eller 6+0 med ett foster på 4,5mm eller 5 mm) alltså ska jag ha blivit gravid 7 maj enligt honom. Han mätte dock ingen Hinnsäck bara embryot. Men kan man verkligen få 2-3 på clearblue då? När man endast varit gravid 10,5 dagar.

Sen gjorde jag ett till VUL 14 juni & då sa läkaren att jag var i vecka 7+4 med ett foster på 12,5 mm. Enligt henne skulle jag blivit gravid 6 maj.

Därefter gjorde jag KUB 28 juli som flyttade mig ännu mer, att jag då skulle blivit gravid 3 maj. (Att jag var i vecka 13+2 då)

Snälla vad tror ni? Självklart kommer ett test göras men jag mår så fruktansvärt dåligt över detta.

Oregelbunden mens & ingen koll på ägglossning. Sista mens första dag: 4 eller 5 april.

(Inga påhopp snälla)

• Svar på tråden Vem är pappan?
  • Anonym (Svårt)

Jag blev "felplacerad" 10 dagar på ultraljudet. Hade bara sex vid ett tillfälle och kan alltså inte ha blivit gravid 10 dagar innan sex, som ultraljudet hävdade.

Det gör att jag är skeptisk till så precisa utsagor och jag tror tyvärr du får vänta på dna-test innan ni vet något säkert.

• Undrar56711
    Anonym (Svårt) skrev 2021-08-13 07:49:11 följande:

Jag blev "felplacerad" 10 dagar på ultraljudet. Hade bara sex vid ett tillfälle och kan alltså inte ha blivit gravid 10 dagar innan sex, som ultraljudet hävdade.

Det gör att jag är skeptisk till så precisa utsagor och jag tror tyvärr du får vänta på dna-test innan ni vet något säkert.

Jag förstår, vilken vecka gjorde du det ultraljudet?
  • Anonym (uss)

Gissar på kille 1. Helt säkert vet ni först efter DNA-testet. Mest troligt är det den du inte vill att det ska vara

• Undrar56711
    Anonym (uss) skrev 2021-08-13 07:56:31 följande:

Gissar på kille 1. Helt säkert vet ni först efter DNA-testet. Mest troligt är det den du inte vill att det ska vara

Varför tror du att det är mest troligt den jag inte vill? Vad menas?
  • Anonym (uss)
    Undrar56711 skrev 2021-08-13 07:57:11 följande:

Varför tror du att det är mest troligt den jag inte vill? Vad menas?

Det brukar nästan alltid vara det i såna här trådar, det står mellan två män, och i slutändan är det alltid "fel" man
  • Anonym (Svårt)
    Undrar56711 skrev 2021-08-13 07:54:05 följande:

Jag förstår, vilken vecka gjorde du det ultraljudet?

Åtta dagar fel var det när jag tänker efter.

På inskrivningssamtalet då bm räknade utifrån min sista mens kom hon fram till exakt samma datum som jag.

På UL i vecka nio daterades graviditeten fem dagar framåt. UL i vecka 18 lade på ytterligare tre dagar.
  • Undrar56711
    Anonym (Svårt) skrev 2021-08-13 09:02:48 följande:

Åtta dagar fel var det när jag tänker efter.

På inskrivningssamtalet då bm räknade utifrån min sista mens kom hon fram till exakt samma datum som jag.

På UL i vecka nio daterades graviditeten fem dagar framåt. UL i vecka 18 lade på ytterligare tre dagar.

Du var alltså 8 dagar kortare gången än vad dom påstod? Trodde alla embryo växte lika fram till vecka 12-13
  • Anonym (S)

Det kan vara vem som helst av dem med så pass liten marginal.

Det går inte att lita helt på vare sig digitala test eller ultraljud.

Jag har med både digitala test och ultraljud fått datum att jag skulle blivit gravid tio dagar FÖRE enda sexet den månaden.

En annan graviditet fick jag gravid 1-2 åtta dagar efter sex

Veckan därpå 2-3, veckan därefter 1-2 och det höll i sig i två veckor, sen blev det 2-3 igen. 3+ fick jag först när jag var i graviditetsvecka 8.

Blev framflyttad två dagar på ultraljudet.

• Undrar56711
    Anonym (S) skrev 2021-08-13 11:17:50 följande:

Det kan vara vem som helst av dem med så pass liten marginal.

Det går inte att lita helt på vare sig digitala test eller ultraljud.

Jag har med både digitala test och ultraljud fått datum att jag skulle blivit gravid tio dagar FÖRE enda sexet den månaden.

En annan graviditet fick jag gravid 1-2 åtta dagar efter sex

Veckan därpå 2-3, veckan därefter 1-2 och det höll i sig i två veckor, sen blev det 2-3 igen. 3+ fick jag först när jag var i graviditetsvecka 8.

Blev framflyttad två dagar på ultraljudet.

Jag förstår. Trodde dock det var omöjligt att få 2-3 på CB efter 10 dagar. Inte sett att någon annan på fl fått det. Hcg borde inte kunna vara så högt så tidigt om de inte är tvillingar. Men tack då vet jag ????
  • Anonym (Nej)

Om du gjort 3 ultraljud och ingen säger senare borde de vara första men man vet inte. Har inte sån bra koll på vul och tester..

• fjanten
    Undrar56711 skrev 2021-08-17 22:04:54 följande:

Om alla ultraljud pekar på ena, samt även CB, borde de väl vara första ??

Inte nödvändigtvis. Jag har gjort två IVFer. Där hade jag papper från kliniken att mitt BF-datum inte skulle ändras eftersom de ju visste exakt befruktning. Men ultraljuden visade totalfel gentemot faktiskt BF båda gånger. Första gången mätte bebisen att den var i vecka 10 i vecka 8 - andra gången mättes bebisen till vecka 14 - i vecka 12, på RUL mättes bebisen till vecka 21 - i vecka 18... Så nog kan det bli totalfel även tidigt. Vid andra IVF-barnet var det tvärtom. Mätte till vecka 6 i vecka 8. Mätte till vecka 11 i vecka 13. Mätte till vecka 16 i vecka 18... Så jag hade i ditt fall INTE litat på något annat än DNA-testet.
  • Undrar56711
    fjanten skrev 2021-08-18 10:06:11 följande:

Inte nödvändigtvis. Jag har gjort två IVFer. Där hade jag papper från kliniken att mitt BF-datum inte skulle ändras eftersom de ju visste exakt befruktning. Men ultraljuden visade totalfel gentemot faktiskt BF båda gånger. Första gången mätte bebisen att den var i vecka 10 i vecka 8 - andra gången mättes bebisen till vecka 14 - i vecka 12, på RUL mättes bebisen till vecka 21 - i vecka 18... Så nog kan det bli totalfel även tidigt. Vid andra IVF-barnet var det tvärtom. Mätte till vecka 6 i vecka 8. Mätte till vecka 11 i vecka 13. Mätte till vecka 16 i vecka 18... Så jag hade i ditt fall INTE litat på något annat än DNA-testet.

Okej sant. Men tkr endå hcg inte borde kunna vara så högt om ja Bara varit gravid i 10 dar men man vet ju aldrig.
  • Undrar56711
    fjanten skrev 2021-08-18 10:06:11 följande:

Du har ju helt rätt såklart men känns inte som dom skulle sett ett hjärta första ultraljudet om jag var mindre gången än 5+5? Men man vet ju aldrig som sagt..
  • Friger

Knepigt... Tror du får vänja dig vid tanken på att det är hugget som stucket... Säkrast måste ju vara att du försöker hålla dig så neutral som möjligt så att det inte blir någon kalldusch sen vid dna-testen.

Vad säger fäderna om det hela då?

Svar på tråden Vem är pappan?